Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tidligere konkurs & Sikkerhedsstillelse udvej?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg er tidligere gået konkurs med en ven, vi var simpelthen for dårlige til at holde styr på bogholderiet samt at indkræve vores betalinger.
Ingen af os har fået konkurs karantæne, men hvis vi prøver at oprette et nyt firma, og starte på en frisk får vi simpelthen en massiv sikkerhedsstillelse fra skat.

Mit spørgsmål går på disse hvis jeg har forstået sikkerhedsstillelsen korrekt.

1: betal din moms, skat, afgifter til tiden i 12 måneder, og så vil din sikkerhedsstillelse blive ophævet og du får pengene tilbage, eller hvis man har stillet en bank garanti så ophøre den, og man er en fri mand til at prøve igen.

Ved godt en del bruger en stråmand, men den kryptiske udvej har jeg det ikke så godt med.

så spørgsmålet lyder på, hvad hvis jeg stiller den garanti, og derefter går ud og finder et job/studere eller hvad jeg kan finde på i de 12 måneder, og så blot laver nulangivelser, så det er fysisk umuligt noget kan gå galt i firmaet, vil sikkerhedsstillelsen så blive ophævet og efterfølgende kan jeg starte på at arbejde i firmaet.

1: Er der et minimums beløb firmaet skal tjene for sikkerhedsstillelsen kan blive frigivet efter 12 måneder?

2: Er det overhoved lovligt at gøre det på den måde? det er jo mere eller mindre at omgås reglerne i form af i stedet for at vente 5 år, bliver det til 1 år.

3: Må skat godt forlænge fristen uden videre? eller skal de overholde de 12 måneder så længe der bliver indberettet noget, om det 0kr eller 1.000.000kr, bare man ikke har udstående til dem i den nye virksomhed?

Forstå mig ret, fair nok at stille sikkerhedsstillelse, men de tager ikke rigtig hensyn til det var en virksomhed med 12 ansatte, hvor det nu vil være 1-2, og det er stort set en umulig mission at fremskaffe et beløb der matcher den omsætning i 3 måneder når man er så lidt medarbejdere.
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)