Mht. bank og skat: Det vil jeg ikke gøre mig klog på, men det kan jo være, at der er en revisor herinde, der kan hjælpe dig.
Jeg har en separat konto til min butik, som bruges til alle transaktioner, og jeg har anskaffet et Eurocard til den - et er langt den billigste (og letteste) måde at betale udlandskøb på.
Ang EuroCard, så er det jo ikke alle der acceptere Eurocard som betalingsmiddel?. Syns de fleste acceptere Visa, Mastercard, American Express osv osv :)
Hmm.. mit Eurocard er et Mastercard... Tror det er det samme (selvom man godt kan få mastercard der ikke er Eurocard men f.eks. fra Coop ;-)
/Hans-Henrik
Personligt synes jeg det er nemmest at have det hele på en konto - det er alligevel delt op i bogholderiet.
Jeg synes det er nemmere at afstemme banken, når man kan udskrive en kontoudtog fra regnskabsprogrammet og sammenholde det med kontoudtoget fra banken - men det er selvfølgelig en smagssag.
Det vigtige er, at du sørger for at holde bogføringen vedlige - så kan du altid se "saldoen" for de forskellige udgiftsposter der. Du undgår også at du skal flytte penge rundt hele tiden (hvis du f.eks har købt på kassekreditten som trækker 7-9% i renter og har indtægter på en anden konto med 0,000000000025% i indlånsrente - ved at have det på den samme kan du måske spare noget rente.
Med venlig hilsen
Hans-Henrik Andersen