Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der en der lige har tid til at lure.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. bank og skat: Det vil jeg ikke gøre mig klog på, men det kan jo være, at der er en revisor herinde, der kan hjælpe dig.

Jeg har en separat konto til min butik, som bruges til alle transaktioner, og jeg har anskaffet et Eurocard til den - et er langt den billigste (og letteste) måde at betale udlandskøb på.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København V
Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 13:08

Ang EuroCard, så er det jo ikke alle der acceptere Eurocard som betalingsmiddel?. Syns de fleste acceptere Visa, Mastercard, American Express osv osv :)

Det vi gør nu, giver efterdønninger i fremtiden
Fra 9550 Mariager
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 23:47
Hmm.. mit Eurocard er et Mastercard... Tror det er det samme (selvom man godt kan få mastercard der ikke er Eurocard men f.eks. fra Coop ;-) /Hans-Henrik
Fra København V
Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 00:02

Ah okey lækkert nok. Det må jeg lige ha kigget nærmere på. :)

Men jeg mangler desværre stadig svar på hvordan den nemmeste måde er at dele skat, moms, told og indtægt op i ens bank?.

Ideen var som skrevet tidligere at lave strukturen sådan her:

1. Konto = Indbetalinger (alle indbetalinger kommer derind).

2. Konto til Moms (25% af alle indbetalinger kommer herind)

3. Konto til Skat ( den del af indtjeningen der skal betales i skat).

4. Konto til Told ( den del af indbetalingerne der skal gå til told )

Er det en helt forkert ide eller ? fordi vil virkelig gerne have det klaret hurtigst muligt. Big Smile 

Det vi gør nu, giver efterdønninger i fremtiden
Fra 9550 Mariager
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 00:26
Personligt synes jeg det er nemmest at have det hele på en konto - det er alligevel delt op i bogholderiet. Jeg synes det er nemmere at afstemme banken, når man kan udskrive en kontoudtog fra regnskabsprogrammet og sammenholde det med kontoudtoget fra banken - men det er selvfølgelig en smagssag. Det vigtige er, at du sørger for at holde bogføringen vedlige - så kan du altid se "saldoen" for de forskellige udgiftsposter der. Du undgår også at du skal flytte penge rundt hele tiden (hvis du f.eks har købt på kassekreditten som trækker 7-9% i renter og har indtægter på en anden konto med 0,000000000025% i indlånsrente - ved at have det på den samme kan du måske spare noget rente. Med venlig hilsen Hans-Henrik Andersen
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)