Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberette til Skat - I/S med 25 deltagere

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Min bror er lønmodtager men deltager i et I/S med 25 deltagere (udlejning af lejligheder). Han er usikker på hvordan resultat mv. det skal selvangives så jeg prøver at hjælpe ham.

I hans skattemappe under skatteoplysninger, anparter fremgår følgende: Skattemæssigt resultat, renteudgift, fradragsbegrænsning, aktiver, passiver samt formue.

Som jeg har forstået det ud fra en del indlæg skal det skattemæssige resultat placeres i rubrik 111/112, og renteudgifter i rubrik 117. Andre oplysninger skal ikke benyttes/angives.

For en sikkerheds skyld ringede jeg til Skat der sagde, at hvis der er mere end 10 deltagere og der er tale om passiv deltagelse, er der udelukkende tale om kapitalindkomst og han skal istedet benytte rubrik 36 (Fortjeneste eller tab ved ophør af visse skibsprojekter mv.) og rubrik 44 (Renteudgifter af anden gæld)

Er I enige med Skat?

På forhånd tak!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 2. Aug 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:00

Du tænker vel på afsnittet

"Passiv investering i virksomheder med 11 eller flere ejere

For passive investeringer med 11 eller flere ejere kan underskud ikke modregnes i personens øvrige indkomst, men kan derimod fremføres og modregnes i indkomst fra samme virksomhed.

Positiv indkomst efter eventuel fremførsel af underskud fra tidligere år af sådanne investeringer beskattes som kapitalindkomst. Virksomhedsordningen kan ikke anvendes på disse investeringer."

I 2017 var der et skattemæssigt underskud. Dvs han skal angive dette som et negativt beløb i rubrik 36 (fortjeneste eller tab ved...)? Det var sådan jeg forstod det ud fra medarbejderen hos Skat. 

ptf

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)