Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelse for IVS / skattemæssig årsregnskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Oct 16
Indlæg ialt: 6
Fra  Tyttebær IVS Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer

Jeg har indberettet årsregnskabet for min IVS på virk.dk og nu er det selvangivelses tur. Virksomheden har haft underskud. Jeg har fundet ud af at det er for svært for mig selv at gøre det.

Jeg har derfor kontaktet en revisor som jeg har fundet her i Amino. Hans svar var blot "Den er ret nem at lave. SKAT har vidst også en guide hertil." Når jeg søger efter vejledning, kan jeg ikke finde noget jeg kan bruge. "Det er smart at bruge et regnskabsprogram" no shit sherlock.

Er der nogen så venlig her som kan give mig et link til en brugbar vejledning? Eller nogen der vil bruge et par minutter for guide mig igennem her?

Trin 1: her markerer jeg "nej" og "0" alle steder.

Trin 2: her indtaster jeg min underskud for denne år. I felt 003 indtaster jeg 0 (ellers siger system, at det er en fejl).

Trin 3 Ultimo underskud: Hvad skal man indtaste her? Der er underskud i begge år. Jeg vil tænke, at ultimo underskud i det første år er sammen som primo underskud. Hvad skal man skrive som ultimo underskud i den 2. år? er det kun 2. års underskud, eller 1+2 års underskud?

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej milda.

Det var godt nok sent at aflever årsregnskab og selvangivelsen.

Men smid mig en pm, så kan jeg hjælpe dig.

Og jo den revisor har ret, det er lige så nemt som at drikke en kop kaffe og endda endnu nemmere.

Tilmeldt 6. Oct 16
Indlæg ialt: 6
Fra  Tyttebær IVS Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Skygge Manden

Tak for dit svar.

Min regnskabsår starter fra mai, så jeg er ikke for sent med indberetning. Jeg har tid til sidst i oktober.

Jeg kunne desværre ikke finde, hvordan jeg skriver en privat besked. Kan du skrive til mig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Milda Jensen:

Hej Skygge Manden

Tak for dit svar.

Min regnskabsår starter fra mai, så jeg er ikke for sent med indberetning. Jeg har tid til sidst i oktober.

Jeg kunne desværre ikke finde, hvordan jeg skriver en privat besked. Kan du skrive til mig?

du synes at have problem med første års ikke er korrekt siden du mener der er 2 års ultimo underskud akk der skal ind nu. Du vil ret let kunne finde en online revisor der ikke bare siger - det kan du sagtens selv - for hvis du ser hvor mange regnskaber og dermed selvangivelser som laves af - DET kan du selv folk, og antallet af fejl, så ville du se, at der er rigtigt mange der ikke synes det er så let - hvordan underskud først jo også påvirker egenkapitalen i årsrapport - og så selvangivelsen og - år 2 akk resultat og EK osv.

Du bør kunne få en gennemgang for relativt humane penge og skatten lavet - så du ikke ender mellem de mange der tror det er så let og der ikke KAN laves fejl

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)