Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bearbejdning af klar alkohol

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

jeg har i gennem noget tid leget med at lave mine egne snapse, og har fundet frem til nogle der egentlig er okay gode.

Så var det jeg tænkte, mon det er muligt at lave det til en forretning.

Her er det så jeg får brug for hjælp, for jeg er ikke rigtig inde i reglerne omkring det når det gælder alkohol og fødevare.

Kræver det så mange tilladelser og kontrol at det ikke rigtig er til at komme i gang?

Jeg tænker at jeg vil købe min grundsnaps færdig, så det er ikke noget med at skulle destillere og lave alkoholen selv, ikke i første omgang hvert fald.

Men jeg synes det er lidt en jungle at finde rundt i.

håber nogen har lidt viden eller erfaring de vil dele ud af

Fra Aabenraa
Tilmeldt 16. Jan 17
Indlæg ialt: 17
Fra  Handicapmidler Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Min far producerer selv valnøddesnaps hvert år, dog ikke til kommercielt brug.

Til produktionen vil jeg foreslå enten at bruge finsprit (95%+) og fortynde med vand indtil den ønskede vol. er nået, på den måde sparer du penge, istedet for at købe grundsnaps. Alternativt kan du bruge vodka, da det er relativt smagløst.

Mht. regler ved jeg ikke så meget, jeg kan forestille mig at du skal have en godkendelse af en slags, og så skal det selvfølgelig sikres at der ikke er træsprit i det færdige produkt, men siden du ikke producerer sprit selv tænker jeg ikke at det er et problem.

Jeg fandt denne tråd du måske kunne have interesse for: https://www.amino.dk/forums/t/81343.aspx - Her fremgår det at: Du skal tage kontakt til SKAT, der skal have en sikkerhedsstillelse på 250.000 kr. Du skal have levnedsmiddelgodkente produktionsforhold (Fødevarestyrelsen?). Da dit produkt er brandfarligt/eksplosivt skal forholdene lever op til ATEX-direktivet: https://www.ds.dk/da/kurser/atex-diplomkursus - Du skal også have godkendelse fra brandvæsnet.

Tråden er fra 2010, og reglerne kan derfor have ændret sig, jeg vil råde dig til at tage kontakt til https://startvaekst.virk.dk/ eller SKAT, de kan være behjælpelige med at give dig den korrekte lovgivning på området.

Vh.
Jacob

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det kræver en del tilladelser at ko me i gang, men naturlugvis kan det lade sig gøre. SKAT har i år nedsat sikkerhedsstillelsen fra 200.000 til kun 30.000 DKK.

Det vil ikkeg give nogen mening at fremstille alkoholen slev, den købes som 96 % smags neutral alkohol som så fortynes ned til den ønskede styrke. 

Hilsen Ravn

Tilmeldt 31. Jul 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Ravn:

Hej


Det kræver en del tilladelser at ko me i gang, men naturlugvis kan det lade sig gøre. SKAT har i år nedsat sikkerhedsstillelsen fra 200.000 til kun 30.000 DKK.


Det vil ikkeg give nogen mening at fremstille alkoholen slev, den købes som 96 % smags neutral alkohol som så fortynes ned til den ønskede styrke. 



Hilsen Ravn



Det kommer selvfælgelig an på hvilken type alkohold man ønsker at lave. Det du snakker om kan ikke bruges som løsning hvis man vil sælge rom eller whiskey. Dog perfekt hvis du vil sælge mix produkter.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sille du har helt ret at nogle typer spiritus fremstilles ved distilation. Men nu lvar der jo tale tale om snaps, som laves ved ekstraktion af planter / urter.  Det vil aldrig være rentabelt for mindre producenter at fremstille alkoholen selv. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)