Hej Er der nogen der ved, hvor jeg kan finde regler for godkendelse af salg af et spiritusprodukt jeg selv fremstiller. Produktet er forskellige Lemonchello varianter, efter gamle familieopskrifter fra italien. Selve spiritussen er 95 % ren spiritus, der sælges på flasker i butikker og supermarkeder i Italien. Herefter fragter jeg spiritussen til Danmark og mixer det med jf. de gamle italienske familieopskrifter med citron, vand, sukker, vanilie og/eller mælk i forskellige mængder. (jeg gætter på at alkoholprocenten efter tilsætning er nede på ca. 60-70 %, men det må testes) Jeg laver flere forskellige Lemonchello bl.a. en hel speciel frossen Lemonchello Crema, der har haft stor succes hos alle dem der har smagt mine produkter og alle vil meget gerne købe flere flasker af mig. Dette har jeg gjort et par år og jeg er blevet opfordret til mange gange om at forsøge at sælge Lemonchelloen mere kommercielt. Jeg indfører altså alkoholen til Danmark, fortynder med den med forskellige økologiske produkter , mælk og vand og vil gerne have tilladelse til at sælge spiritussen, der nu er "bearbejdet" Der er sikkert et hav af regler, men jeg kan ikke lige finde ud af, hvor jeg egentligt skal starte og så komme videre. Mh. Italien
|
SKAT for alle afgifterne ved importen af alkoholen og din lokale fødevareregion for reglerne omkring fremstilling.