Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opbygning, af en "web2.0" hjemmeside

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går med en lille ide ang en hjemmeside, som skal være opbygget så bruger venligt, som muligt hvor man skal ku udveksle gode råd ideer osv indenfor en lidt speciel branche. Til at starte med skal siden indeholde nedenstående. Siden skal være lidt ala meetyourmessenger.dk dog i en mini udgave da det er indenfor et område hvor der nok ikke er samme interesse for, at oprette den slags profiler. Da jeg er ikke er uddannet indenfor computer området men derimod handels området så vil jeg gerne høre hvad i mener sådan en side evt vil koste, at starte op?
Samt hvilke personer jeg skal bruge dertil mener selv, at en til to programørere samt en grafiker er en go start. Siden skal dog fra start, af være modul opbygget så den hvis der sku være interesse for den skal være let, at videre udbygge så der kan komme nogle flere bruger muligheder derind, som f.eks indsætning, af små video klip.

1. Oprette en profil hvor man skal ku indsætte sit billede/billeder og lidt/meget tekst omkring sig selv interesser osv.
 2. Når man opretter sig så skal man have mulighed for, at invitere 
alle fra sin pågældende mail ind på denne nye side f.eks via en automatisk tilsending, af en invitation man kan vælge 
eller fravælge ligesom på meetyourmessenger.dk.
 3. Man skal ku starte forskellige debatter derinde og afstemninger.
 4. Når/hvis siden kommer ordentligt op, at køre så skal man med tiden have mulighed for, at deltage i et online spil hvor der engang om måneden
bliver udtrækket nogle numre hvor man så kan vinde en lille gave.

Håber at i har nogle gode råd

Mvh

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:43

Hejsa

Umiddelbart er det utroligt svært at give en ca. pris for en sådan opgave, dels da det ikke bliver gjort helt klart hvilke funktionaliteter du vil have med fra meetyourmessenger.dk og dels da det vil tage en forfærdelige masse tid at lave en analyse af hvad siden har af funktionaliteter, og det tror jeg ikke der er nogen der gør bare sådan for hyggens skyld.

Et løst gæt vil lyde på nogle få hundrede tusinde.

Hvis du gerne vil have et lidt mere præcist bud bliver du nok nød til at lave en egentlig kravsspecifikation. Altså en komplet list over hvad du gerne vil have systemet skal kunne.

Mvh Peder 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:52

Du får det til at lyde som om du forventer at skulle bruge 33% grafikertimer og 66% udvikler timer, det er ihvertfald ikke tilfældet. Mit bud er at satse på 25-35 grafiker timer, samt 3-500 programmør timer, og det er en pris der svinger mellem 150.000 og 250.000kr og ja der er en stor usikkerhedsfaktor, men vi har brug for flere detaljer for at kunne give en specifik pris.

Af andre råd, du skal passe på folk der lover dig alverden for billigt (med en handelssuddannelse ved du sikkert allerede dette) da tingene har sin pris og lavpris som regel betyder inkompetence hos udbyderen, dårligere kvalitet af systemet eller at du på en eller anden måde ikke får det du forventer.

Du skal passe på med at hoppe på tilfældige hjemmestrikkede CMS systemer, og hvis du gør det skal du sikre dig at du får brugsretten til hele det leverede system, også selvom du senere vælger at skifte leverandør. Jeg vil i så fald nok også anbefale dig at få andre til at kigge koden til CMS'et igennem, hvis det er noget makværk som er smækket sammen med en flækøkse får du nok svært ved at finde andre der vil kunne vedligeholde det for dig.

Og det med at finde andre og/eller skifte leverandør, er faktisk et stører problem end det måske lige lyder til, så ser jer for og vælg med omhu. Den dybere kvalitet i systemet kommer til syne før du aner det :)

Dbh
Mikkel Christensen 
Fra bagsværd
Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 12:03

Hej Eriksson

Prøv at kigge på dinguide.dk, opret dig og se om de funktioner du får adgang til kan bruges, hvis du kan lide det kan vi sætte noget lign. op til dig. Systemet er open source og ikke noget vi har lavet, vi tester det bare af fordi det er interessant.

Der er måske 80% af hvad du leder efter, de sidste 20% kan laves billigt. Systemet hedder elgg.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)