Jeg bor i Danmark og jeg er ved at lave en Webshop kun til USA som foregår ved dropshipping.
Jeg har mine produkter ved leverandør i USA og det er kun meningen at det skal Købes af mennesker i USA så er der nogen regler jeg skal være OPS på? Moms eller noget
der er ikke som sådan moms på ved faktura fra DK til USA men angives i momsrubrik C. Du skal vel bl.a. så have en aftale hvor leverandøren tager mod returvarer efter USA regler - være sikker på produktansvar- og hvis du optræder som USA shop formentlig også undersøge nøje, om det kræver registrering af et amerikansk selskab
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Som John skriver skal du have styr på produktansvar, både i forhold til lovgivning, men også gerne på skrift fra din leverandør.
Jeg driver selv en dropshipping virksomhed her i DK hvor vi sælger hjælpemidler, her er det leverandørens/ importørens ansvar at produkterne lever op til EU lovgivning.
Det er her vigtigt at tage højde for hvordan produkterne brandes, hvis vi havde puttet vores eget logo på vores produkter ville vi selv have ansvaret for dem, da de så er brandet i vores navn.
Jeg ved ikke hvordan Amerikanske regler er i forhold til EU, men kunne forestille mig at det er nogenlunde det samme.
Dropshipping er en god forretningsmodel for nye iværksættere. Det er lav risiko, lav pris, let at starte, og kan automatiseres.
1- Lav risiko forretning: Du betaler kun for varer, der sælges til kunder. Der er ikke behov for at købe bulkbeholdning for at få engrospriser, da dropshipping priserne allerede er ret lave.
2- Lavpris: Da de fleste varer kommer fra Kina, er vareomkostningerne generelt ret lave. Da produktomkostningerne er lave, kan du prissætte dine produkter til markedsværdi og drive en rentabel forretning.
3- Let at starte: Du kan begynde at sælge samme dag, du tilmelder dig. Produkter kan importeres hurtigt, og siden du ikke har opført beholdning, kan du begynde at promovere dem med det samme.
4- Automatiseret forretning: Produkter kan importeres til din butik på kun et par klik. Ordrer kan også behandles med et par klik. Du kan endda bruge værktøjer som Oberlo Verified, som består af de bedste leverandører, der konsekvent leverer den højeste service. Oberlo Verified tilbyder one-click ordrebehandling og forsendelse til produkter, leverandører leverer 95% eller mere af deres ordrer til tiden og mere. Dette er fantastisk for dem med fuldtidsjob, i øjeblikket i skole eller med travle tidsplaner.