Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Diskriminering af netbutikker anno 2018

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

For mange år siden drev jeg en lille webshop på fritidsbasis. Ideen var god, der var kunder i butikken men desværre havde vi ikke mulighed for at samarbejde med de danske grossister fordi vi var en webshop. Shoppen blev derfor drevet af parallelimport

Jeg har puslet lidt med ideen om at genstarte projektet, men har ikke haft fat i de pågældende grossister endnu. Hvad er jeres erfaring - diskrimineres webshops stadig nno 2018? 

Go sommer! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg ved ikke om det er diskrimineres - men hvis vi taler mærkevarer så ja - så er det svært at få disse ind i en nystartet webshop - da det ofte ville svække brand-værdien, hvis man kunne få dyre mærkevarer i et hav af netbutikker i vild konkurrence med hinanden og sønderbombede priser. Mærkevarene har for visse vedkommende besluttet kun autoriserede fysiske butikker - eller en kombi af det og så nogle få meget målrettede store webshops der kan garantere en ganske stor afsætning og ordnede forhold

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person
Jeg tror bestemt ikke du vil løbe ind i samme problem idag, tværtimod.
I dag er det butikkerne uden en webshop som er døende og de mindste.
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Læg en sag i byretten

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 05:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så du mener det er diskrimination, når en grossist eller et brand beskytter sit produkt og sine seriøse forhandlere, som skal leve af det, ved at sige nej til en fritidsjobber, som vil konkurrere alene på prisen. Smile

For det er nu engang det 99/100 små webshops gør. De sælger ikke ret meget, men tvinger alle dem som skal leve af det til at sænke prisen.

Af god grund skal du forvente et nej i nogle brancher.

Og nej, det er der intet ulovligt i.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er med på at det er helt lovligt det grossisterne gør og at jeg ikke kan tvinge dem til at handle med mig. Men personligt mener jeg at det er en floskel det med at webbutikker sjofler markedet. Der er givetvis mange useriøse henvendelser fra unge iværksætterspirer der sidder derhjemme en fredag aften og keder sig og tænker noget a la "jeg åbner sgu en Ralph Lauren webstore". For at vide vores seriøsitet havde vi stiftet et selskab med en kapital der langt overstiger det de fleste konkurrenter med fysiske butikker rådet over og vi var klar til at bruge hver en krone på lagervarer. Beskeden fra grossisterne var da også at de meget gerne ville handle med os men ikke hvis vi ikke havde en fysisk butik. Vi fik så hul igennem til nogle "sidegadevekselerer" men leverancerne var for svingende til at kunne bygge en forretning op omkring det. 

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

For at åbne døren i de brancher, hvor de afviser webshops, handler det om at nedbryde den frygt som leverandøren har.

At lægge et stort beløb og dermed mere magt bag det de frygter, er ikke vejen frem.

Et unikt koncept med fokus på andre ting end prisen kan gøre forskellen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 100
Fra  DigitalAalborg.dk Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Uptimester ganske rigtigt er inde på, så kan du komme med nok så mange penge, men hvad er det for et brand der er flere millarder værd i sidste ende?

Bevis at, du har et koncept der er unikt og som du selv ville satse alt du ejer på og ikke mindst stå 100% inde for og i værste fald kan det jo være at, de har sagt nej for at, overholde deres intern politik. 

Det kan godt være den pågældende sælger du har snakket med godt kan se at, det var en god forretning, men hvis han mister jobbet på at, sælge til dig gør han det selvfølgelig ikke. 

Men giv den gas og knæk og bræk.

Hjemmeside & SEO :: DigitalAalborg.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)