Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Civilt sagsøgt

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Birte Andersen:
Personligt springer jeg den midterste del over

Er det denne:

Birte Andersen:
Den venlige erindring kan eventuelt foretages via telefon eller bedst via e-mail. E-mail er godt at benytte, for det kan give dig et svar, hvor kunden accepterer at skylde dig penge, og det kan være vigtigt senere i forbindelse med en eventuel retssag. En sådan henvendelse vil som regel løse problemet, allerede inden det er opstået. Din kunde vil sædvanligvis undskylde den manglende betaling og fremover være opsat på at betale dig til tiden. – Her er absolut ingen grund til at skrue bissen på!

Bare lige for at følge, hvad andre mener?

Nej, det er den første rykker, jeg springer over. Som jeg skriver, henvender jeg mig først for at høre, om der er noget, der "hænger" et sted.

Giver det intet resultat, går jeg direkte til en rykker med inkassovarsel og når de ti dage er gået, ryger sagen til den advokat, der kører mine inkassosager.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jxxxxx:

Tusind tak for svar..

Jeg har modtaget varsel om inkasso. Og da sagen nu er overgået til retten, kan jeg ikke længere få lov bare at betale til inkassofirmaet - der skal den afgøres der først. Så det var derfor jeg var i tvivl om jeg nu også skal betale deres advokat omkostninger.

Men så kan jeg lære det på den hårde måde :)

Ja du ender med sagsomkostninger også, så få den nu stoppet inden du, modpartens advokat og retten spilder alt for meget tid. Det gør bare, at sagsomkostningerne bliver større.

Tilbyd at betale de 1.100 kr + f.eks 1.000 kr i sagsomkostninger, og få sagen lukket!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Pythonrap:

Birte Andersen:
Personligt springer jeg den midterste del over

Er det denne:

Birte Andersen:
Den venlige erindring kan eventuelt foretages via telefon eller bedst via e-mail. E-mail er godt at benytte, for det kan give dig et svar, hvor kunden accepterer at skylde dig penge, og det kan være vigtigt senere i forbindelse med en eventuel retssag. En sådan henvendelse vil som regel løse problemet, allerede inden det er opstået. Din kunde vil sædvanligvis undskylde den manglende betaling og fremover være opsat på at betale dig til tiden. – Her er absolut ingen grund til at skrue bissen på!

Bare lige for at følge, hvad andre mener?

Nej, det er den første rykker, jeg springer over. Som jeg skriver, henvender jeg mig først for at høre, om der er noget, der "hænger" et sted.

Giver det intet resultat, går jeg direkte til en rykker med inkassovarsel og når de ti dage er gået, ryger sagen til den advokat, der kører mine inkassosager.

Samme her - kunden får en dag efter den venlige påmindelse på telefon/mail og herefter en rykker med gebyr og inkassovarsel.

Privatkunder spekulerer i dag rigtigt meget i at tilbageholde betalinger og kræve ekstra arbejder, som de synes at de har krav på. Mange virksomheder lader kunderne styre deres forretning og det skal de ikke have held med. For hvis halvdelen af alle virksomheder pludselig tillader den slags, så ender det med, at kunderne vil gøre det overalt.

Endelig er der så bare de kunder, som ikke betaler medmindre de får en påmindelse om det - gør de det, så falder betalingen også prompte. Så det påhviler virksomhederne at sørge for at erindre kunderne om forfald og så vil betalingerne i regelen også falde som de skal.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)