Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg mangler generel hjælp til opstart af virksomhed -> Mest specifik på leverandør siden

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med alle jer kloge mennesker.

Jeg er pt. ansat i en kæmpe virksomhed og alt kører på skinner(jeg har en lang videregående uddannelse lige så).Jeg kan dog ikke helt smide ideen om at gå selvstændig fra mig. Pt. arbejder jeg for at kunne genere kapital til at starte en succesfuld virksomhed om en årrække.

Jeg er pt. i gang med at skabe en business case og et generelt overslag på hvad der vil kræve at komme i gang. Selve virksomhedsoprettelse og administration har jeg styr på.

Det jeg efterspørger er; hvordan finder jeg frem til de "rigtige" leverandører, og ikke mindst; hvordan finder jeg en leverandør i det hele taget?
Jeg vil lave spiritus, så der er helt konkret tale om div. enebær, generelle bær, rødder osv., som der bruges til smag i alkohol. Dette må desuden gerne være potentielle økologiske leverandører, da jeg leger med tanken om at gå "all organic".
Jeg leger desuden også med tanken om et øl-bryggeri.

Hvis der er nogle der har specifik viden om leverandører i udlandet eller indlandet, i any way-shape-or-form, i forhold til opstart af et bryggerig med alt det indebærer - Så må i MEGET gerne give jeres mening til kende :)

Jeg har allerede selv fundet bud på leverandører, men mangler dog stadig til mange ting, som ikke bare lige er til at finde.

jeg er meget opsat på projektet og jeg har som sagt generel styr på det kommercielle, branding, og hvilken vej rejsen skal gå. 

Mange tak på forhånd

Mvh

Mathias

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12925
Skrevet kl. 16:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skriver at du stadig mangler mange ting, men hvad er det konkret du mangler?

Har du iøvrigt sat dig ind i reglerne for alkohol produktion mht. Skat, fødevare sikkerhed , arbejdsmiljø, brandsikkerhed? 

Hilsen Ravn

Tilmeldt 15. Mar 17
Skrevet kl. 19:19

Jeg mangler direkte hjælp til hvordan man på bedst vis finder den/de "rigtige" leverandører, og ikke mindst dem der sælger økologisk.

Ydermere, hvis der er nogle mennesker herinde der skulle vide noget om hele kunsten i det og derfor kender leverandører af kedler og den slags.

Indtil videre er det på "to-do-listen". Jeg ved at det koster 200.000 kroner i pre-afgifter, at starte en spiritus virksomhed op.

Derudover ønsker jeg gerne at vide noget om hvad der kræves fra fødevarestyrelsen, skat og de andre nævnte ting? 

Hvis ikke folk springer på banen med viden, var planen at ringe direkte til de offentlige instanser, men det kunne være fedt med nogle fagfolk til at lede en i den rigtige retning.

Det hele er lidt vagt, men der er også mange ting at overskue, fordi jeg aldrig har gjort mig i denne type industri før :( 

Mvh

M

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12925
Skrevet kl. 21:45

Hej igen

Det er utroligt svært at hjælpe dig med leverandører når du stadig er så uspecifik med hvad det er du søger. Du skriver Kedler mener du et distilationsanlæg eller bare en beholder til ekstraktion?  ligeledes er det ikke ligegyldigt om du søger friske eller tørrede planter/ bær, her har selv den geografiske oprindelse har betydning for smagen af slutproduktet. At finde den /de rigtige leverandører kan være meget krævende, og tro mig der findes ingen Quick fix.  som det første et du nødt til at finde ud af hvad det specifikt er du skal bruge, når du har gjort dig det klart er det langt lettere at finde de rette leverandører.

Med hensyn til Skat er der tale om en sikkerhedsstillelse og ikke en udgift. Iøvrigt er minimum sikkerhedsstillelsen nedsat til 30.000 DKK.

Tilmeldt 15. Mar 17
Skrevet kl. 10:11

Jamen så lad os gøre det mere konkret.

Jeg vil som udgangspunkt producere Gin, hvilket over tid potentielt vil kunne grene sig ud i; Øl? Whiskey? Rom? ... Who knows?

Men as is er det Gin der er tale om.

Jeg har ikke styr på råvarernes nuancer fra de forskellige egne, da jeg er absolut grøn på området. (det eneste jeg kan se er hvilke lande de store kvalitets-gin importerer fra og derved sammenholde smagen deraf)

Tørret vs. friske bær forholde jeg mig som sådan ikke til ved Enebær ... Det kunne sagtens være friske, til en start, som jeg selv skulle tørre (så sikrer man sig også friskhed), fremfor tørrede bær der kan have lagt i lange tider.

Jeg tager meget gerne imod råd indenfor smagsnuancer vs. lande/regioner osv. i henholdsvis Enebær, appelsin, citron og hvad der ellers bruges af klassisk smag til denne drik.

Udover dette vil jeg også gerne peges i retning af god læsestof/video, hvis der er nogle der har guldkorn liggende! :)

Ethanol leverandører både økologisk og ikke-økologisk, mangler jeg også - Selvom jeg har fundet 3-4 potentielle leverandører på den økologiske del. (Dog uden at jeg har taget kontakt endnu)

Jeg tror umuiddelbart at jeg måske søgte nogle fagråd på leverandører overordnet? KAN det virkelig passe at det altid vil være en google søgning(hvilket jeg er ganske dygtig til) for alle nyopstart?

Skat:

Ravn:

Hej igen

Det er utroligt svært at hjælpe dig med leverandører når du stadig er så uspecifik med hvad det er du søger. Du skriver Kedler mener du et distilationsanlæg eller bare en beholder til ekstraktion?  ligeledes er det ikke ligegyldigt om du søger friske eller tørrede planter/ bær, her har selv den geografiske oprindelse har betydning for smagen af slutproduktet. At finde den /de rigtige leverandører kan være meget krævende, og tro mig der findes ingen Quick fix.  som det første et du nødt til at finde ud af hvad det specifikt er du skal bruge, når du har gjort dig det klart er det langt lettere at finde de rette leverandører.

Med hensyn til Skat er der tale om en sikkerhedsstillelse og ikke en udgift. Iøvrigt er minimum sikkerhedsstillelsen nedsat til 30.000 DKK.

Har du noget link/dokumentation for dette? Jeg synes jeg læste mig til at man betalte 200.000 DKK i forudbetalte afgifter, for at forhindre enhver i at starte virksomhed.

Selve afgiftsberegning osv. fandt jeg frem til i går.

Tilmeldt 27. Jun 18
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:56

Rigtig mange af de oplysninger du søger kan du google dig til, så du må i gang ved tastaturet.
Det tog mig ikke 1 min. at finde ud af hvor du kan finde ud af hvor man kan købe kobberkedler, og at du kan komme på rundtur hos din kommende konkurrent

Vær ikke bange for at tage kontakt - Skriv emails og få ringet rundt.
Hvorfor ikke bnre tage kontakt til myndighederne og få dem til at hjælpe? Det er jo bl.a. derfor vi betaler skat :-)
Arbejd en lille smule for tingene, i stedet for at sæt dig her, og tro du får det hele foræret.
Derudover vil få en endnu større viden ved selv at undersøge mange af de ting de efterspørger.
Det er ikke sagt at man ikke må spørge om hjælp, men det lyder til, at du vil have hjælp til hele produktionen, hvilket jeg ikke mener er korrekt :-)

Jeg leder selv efter nye og bedre leverandører, selv efter 10 år i samme branche. Der kommer nye til, andre forsvinder, nogle skifter kurs i deres sortiment osv. Så det er for langt de fleste en evig jagt.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)