Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af husleje, depositum og A conto varme

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Jeg har netop overtaget det dejligt lille lokale til min virksomhed. Det er super. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål til bogføringen af de forskellige udgifter. 
Jeg bruger Dinero regnskabsprogram
Der er ikke moms på huslejen. 

1.) Jeg har betalt depositum og forudbetalt husleje på kr. 15.000 til udlejeren ud af min egen lomme. Jeg kan jo bare bruge "mellemregning" til den del af det, men hvordan skal jeg bogføre det? Jeg har ikke nogen kvittering eller faktura fra udlejer. Det eneste jeg har er min lejekontrakt, men der står det hele jo på så det er måske tilstrækkeligt? 

2.) Selve huslejen er der ikke det store bøvl med. Jeg bogfører den bare på den dertil indrettede konto i Dinero. Men også her mangler jeg et egentligt månedligt bilag, kan jeg bare blive ved med at henvise til lejekontrakten og kontoudtog? 

3.) Endelig bliver der opkrævet kr 500.- hver måned i a Conto vand/varme. Hvad gør jeg der? skal jeg bare bogføre det som en udgift, og så tage den senere når der bliver reguleret op/ned? 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Depositum bogføres som "aktiver" og indgår ikke i resultatet. Du har jo overført penge? : kontoudtog er ok. Men hvorfor har du ikke kvitteringen?

2, Oversigt over månedlig betalingservice er ok

3. Varme, som løbende udgift (husk momsen!), efter 1 år kommer der afregning, så passer det hele

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas. 

Jeg arbejder selv i Dinero og har kunder der bruger programmet. Du er velkommen til, at kontakte mig for yderligere spørgsmål. Dog mod betaling. 

1) 

Kontonr: 54000 Deposita 
Beløb: 15.000
Modkonto: 60120 Mellemregning - herefter 55000 Bank

2)

Der skal sendes en faktura ud til dig. 

3)

Kontonr: 5020
Modkonto: 55000 Bank

Der skal reguleres hvert år

Du kan også slå husleje og a'conto i et bilag, vis det kommer på samme faktura. Du kan tilføje ekstra linjer på det turkise kryds.

konto: 5010 + beløb
konto:  5020 + beløb
konto: 55000 +  -total beløb

Mvh Helle

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

@Helle der er ikke krav om faktura når der ikke er moms på lejemålet. Her er lejekontrakten rigeligt grundlag for bogføringen. At der ikke skal udstedes faktura fremgår af momslovens paragraf 52 a, stk. 2......

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)