Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og skattefradrag på computerkøb

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle.

Lige et hurtigt, og nok relativt simpelt spørgsmål, som jeg håber nogen kan være behjælpelig med.
Jeg skal til at købe en ny computer i forbindelse med opstart af virksomhed. Og det er rent vitterligt 100% til firma brug, da min nuværende ikke kan trække de fotos min virksomhed kræver. Jeg beholder min nuværende til privatbrug.

Jeg har fået CVR nummer, men afventer stadig erhvervskreditkortet fra banken. Gør det, ift. at trække moms og udgift fra, nogen forskel om jeg betaler med dette, eller om jeg selv køber den nu, på mit private kort, altså får en normal privat kvittering, som jeg så gemmer og bogfører?
Altså; Skal der stå CVR nummer på kvitteringen/eller bruges erhvervskreditkort for at trække alt sammen fra?

Mange tak.

Mvh
trine
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør ikke som sådan forskel nej. Uanset du beholder gamle så skal du regne med at skat vil mene du nok bruger den ny privat også- så snart den står i hjemmet - og dermed vil momsen skulle deles privat/firma % som du bedst kan sandsynliggøre. *

De er ikke ofte glade for at- jeg har skam den gamle telefon/gale computer og bruger kun den nye i firmaet - nok klogt nok , da man sjældent sidder og roder privat på et gammelt hakkebræt når et nyt står lige ved siden af. 

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)