Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekskludering af suppleant i bestyrelse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man ekskludere en suppleant i en beboerforenings bestyrelse med henvisning til at vedkommende ikke bor i ejendommen og ej heller deltager i bestyrelses arbejde (vil ikke deltage på jævnlig basis)? Er suppleanten flyttet bortfalder hele ideen, da man hverken følger med i det daglige og eller deltager i møder. Hvad siger I?

Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske, det kommer an på hvad der står i jeres vedtægter.

/Brian

Tilmeldt 11. Jul 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak - det er bare fantastiske nyheder. Virkelig glad for hjælpen. Mange hilsner
Tollie - jeanette

Tilmeldt 11. Jul 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian
Der står desværre intet om ekskludering, så det bør vi nok tilføje på næste generalforsamling. Det fungerer bare ikke for os med en suppleant, der hverken er til stede, deltager i møder eller andet og ogsåfrabeder sig mails. Jeg oplever det som manglende interesse og engagement, og så burde man vel ikke have stillet op til valg.
Du skal have tak og hilsner herfra.

Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke problemet.

 En suppleant er en person der skal indtræde hvis et medlem udtræder af bestyrelsen.

En suppleant har ingen andre rettigheder – herunder deltagelse i bestyrelsesmøder - eller pligter end alle andre medlemmer af foreningen, før det eventuel bliver aktuelt at han indtræder i bestyrelsen.

Et andet spørgsmål er om han længere er medlem af foreningen når han ikke er beboer, det må fremgå af vedtægterne.

Tilmeldt 11. Jul 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen
Ja bor han der ikke, så er eksklusion logisk og jeg vil gerne sige tak for formuleringen af suppleantens rolle. Den havde jeg brug for med din formulering. Mine problemer er løst, så tak til dig. Hilsen

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

er det en beboerforening med ejerlejligheder?

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er det, og han udlejer sin lejlighed.. så har han stadig ret til at sidde i beboerbestyrelsen.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)