Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på fragt trækkes fra når bruger fragtfirma fremfor Postnord?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Er der nogen der vil kunne bekræfte/afkræfte følgende;

1)Hvis jeg sender en lille pakke /maxibrev via f.eks. Coolrunner til DK eller et andet EU land, kan jeg så ikke trække den fragtmoms som jeg har betalt til fragtselskabet fra? Det kan jeg jo ikke ved Postnord, da de har solgt mig fragt uden moms. Hvorfor det ofte bedre ville kunne betale mig at bruge fragtselskabet så....

2)Og det er korrekt forstået, at der IKKE skal opkræves moms på fragten af salg af varer til udlandet udenfor EU, ikke? Ligesom man heller ikke skal kræve moms på selve salget. Går ud fra at fragtmoms reglerne følger varemomsreglerne.

Håber nogen kan hjælpe. Mange mange tak.

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

1) Jo hvis du sender en pakke med et dansk fragtfirma (ikke PostNord) til en modtager i DK eller et andet EU-land, så kan du trække momsen for fragten fra i dit regnskab.

2) Det er korrekt. Forsendelser til et ikke-EU-land skal der ikke opkræves moms på fragten.

Mvh. Kasper

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

KasperH:
2) Det er korrekt. Forsendelser til et ikke-EU-land skal der ikke opkræves moms på fragten.

Husk at du så heller ikke skal opkræve moms af varen. Dvs. at du kan sælge varen uden dansk moms til lande udenfor EU. dvs. de såkaldte 3. lande.

Tilmeldt 10. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak!
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk i øvrigt at du skal være eksport registreret for at kunne eksportere.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)