Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing og investor er der nogen fare?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har en god plan for genbrug af gamle dæk.

MEN ....

Der er behov for rigtig mange penge til grund, bygninger, køretøjer, produktionsanlæg, samt alt det øvrige.

Beløbet er desværre oppe omkring 40 - 45 millioner kroner, der er nogen poster som er umulige at beregne, for mig da jeg ikke er fagmand indenfor byggeri.

Mit spørgsmål er hvad ser du af fare for at blande investorer og leasing?

Langt det meste kan blive anskaffet gennem leasing, der vil altid være visse ting i opstart af en dansk produktion, som ikke kan beregnes ordenligt, vi taler om beløb til sværgods transport af produktions udstyret, opstillings omkostninger, herunder mobilkrantimer, elektrikere og smede, andre nødvendigt omkostninger.

Økonomien i projektet ser yderst fornuft ud, set med mine øjne.

Hvis det antages at leasing og anlægslån står for 30 millioner af opstarts udgifter, investorer skyder 10 millioner ind, hvad betyder det for investorernes krav på ejerandel? Min logik siger 25%, men tvivler stærkt på en investor ser det på samme måde.

Slut produktet er i budgettet sat til at kunne sælges for 25% af den kendte udsalgspris, det er mine forventninger at det er muligt at opnå et bedre afkast end de 25%.

Jeg håber i vil dele jeres erfaringer med mig, både de gode og de dårlige.

Venligst René

Venligst

René Buch

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hr. Buch:
Beløbet er desværre oppe omkring 40 - 45 millioner kroner, der er nogen poster som er umulige at beregne, for mig da jeg ikke er fagmand indenfor byggeri.

Hej René

Det er mange penge for en enkelt indehaver. Se bare i Viborg!, selvom det er A/S.

Her omkring, hvor jeg bor er der 4 (3 afhængig af finanser) og det giver slet ikke 25%. Er nede på 7-9%. Så kommer alle omkostninger til bygninger, maskiner osv.

Hvis du kan skaffe varer, så kan du måske lave en aftale med en af de store og få en provision, uden du skal investere så mange mio.Og risikere hus/hjem/hund/kat mv.

Bare lige hvad jeg kan komme med af input.

Har andre erfaringer, der peger den anden vej, ja så lytter du selv efter din mave.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for dit svar.

Det jeg er særligt interesseret i er dette jeg skrev i oplæget:

"Hvis det antages at leasing og anlægslån står for 30 millioner af opstarts udgifter, investorer skyder 10 millioner ind, hvad betyder det for investorernes krav på ejerandel? Min logik siger 25%, men tvivler stærkt på en investor ser det på samme måde."

Den samlet beløb der er behov for er rigtigt nok 40 - 45 millioner kr., det er utroligt mange penge, ingen tvivl om det.

Der hvor jeg står i dag, er et behov for de beløb, der ikke kan dækkes af anlægslån, leasings aftaler samt et passende beløb i reserve, til første gangs ydelsen på leasings aftaler, og de første 3 måneders afdrag, 3 måneders lønninger til medarbejderne, herefter skulle virksomheden gerne kunne bære sig selv økonomisk.

Det er jo ingen hemmelighed at der er penge i genbrug, det er netop derfor jeg har en fast og sikker tro på at produktionen, kommer i gang inden 2020.

Venligst René

Venligst

René Buch

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Investoren kunne selv skyde 10mio ind og låne 30mio.

Jeg kan ikke se hvor dit bidrag er henne, når investoren selv kan skaffe de penge.

Så 25% skal du ikke regne med.

Måske 75% til investoren.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:

Investoren kunne selv skyde 10mio ind og låne 30mio.

Jeg kan ikke se hvor dit bidrag er henne, når investoren selv kan skaffe de penge.

Så 25% skal du ikke regne med.

Måske 75% til investoren.

Præcis - der er ikke en regnemaskine der kan anvendes men da investor jo står for risiko også overfor leasing - ja så kunne det lige så godt være at investor skulle have 100% Du tænker helt galt ganske enkelt her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for jeres svar, det er da positivt at jeg nu har lært at jeg lige skal vende min tankegang, et hak eller 4 ... tak for det

Hilsen René

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er med vilje jeg ikke skriver hvad jeg skyder ind, da denne information ikke skal ud her.

Venligst René

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)