Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsbog - handel med brugte genstande

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 34
Fra  UpCopenhagen 2ndhand Skrevet kl. 05:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Min mand og jeg står med lidt af en udfordring, og håber, at der er nogen herinde som evt. vil dele lidt ud af deres erfaringer..

Vi er ved at åbne en second hand tøjbutik - alt er klar sådan set, og vores koncept er ret unikt, så det er rigtig godt men...

Man skal jo have en bevilling til handel med brugte genstande fra Politiet, og igår fik vi så en mail fra rigspolitiet hvor der stod, at sådan en får vi, vi skal bare indbetale et gebyr på 80 kr. og fremsende en forretningsbog som politiet skal godkende. Så langt så godt - men det er forretningsbogen der er problemet.

Ifg politiets mail skal sådan en bog "give plads" til en masse oplysninger, så som Salgsdato, sælgers navn og adresse, oplysninger om billed identifikation fremvist af sælger, detaljeret beskrivelse af det købte, serienummer, købspris, salgspris, salgsdato m.m. En ret stor administrativ byrde for en lille butik vil vi mene, men ok - det gør vi så - det er stadig bogen der er problemet. 

For politiet henviser til et lille bogbinderi i Bjæverskov som laver denne bog. Går man ind på deres hjemmeside virker det til, at det faktisk er det eneste der produceres. Politiet har godkendt netop deres bog (dvs. den er autoriseret af politiet), fordi den allerede indeholder de kolonner der skal bruges. Den er dog ret dyr vil vi mene - 350 kr. for 1 bog.

Nu kommer spørgsmålet: er der andre herinde som handler med brugte genstande og som har fået andre bøger godkendt af politiet? Og i så fald, hvilke? Det er helt udelukket at få et elektronisk system godkendt desværre, det har vi spurgt om... Findes der ingen andre, må vi ty til det lille bogbinderi i Bjæverskov - det virker bare så monopol-agtigt, og prisen er ret høj - tænker at vi hurtigt får brugt sådan en bog op - den ser ikke ud til at indeholde særligt mange sider...

På forhånd mange tak:)

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb da bogen og kom videre med projektet. Om du sparer 100 kr. eller ej er ikke arbejdet med at skrive en tråd herinde værd. Livet er fuld af små ekstra regninger og for dyre småting men køb det og kom videre. Der er så meget mere at tjene ved at se på det som virkelig batter frem for at se om hver en regning kan købes billigere et andet sted.

Held og lykke med forretningen.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med den store nærighed du udviser ved indkøb af en sølle bog til kr. 350, vil jeg nødig sælge brugte genstande til dig fordi man nok ofte kommer af sted med meget små bagatebeløb, således at du derefter kan score den store gevinst.

N E J  der findes ikke andre bøger end den du har fundet og som jeg ser det, tjener du meget hurtigt ind så du kan have flere bøger på lager, hvis du da ikke synes at startudgifterne på kr. 350 er for store.

Synes ikke du skal spilde aminoernes tid med den slags vanvittige bagatelspørgsmål.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:
N E J  der findes ikke andre bøger end den du har fundet og

Mig bekendt står der ingen steder at det skal være den omtalte bog der skal anvendel, så længe de formkrav der stilles er opfyldt kan en hvilken som helst bog bruges. 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare lave en skabelon i Excel og printe den ud efterhånden som du for brug for nye sider og samle det hele i en mappe? Bogen behøver vel ikke at være indbundet?

Skal du så notere hver eneste lille sok i den bog..? Det lyder absurd.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

her er gengivelse af politiets bestemmelse om bogen:

Du skal føre forretningsbog
Når du driver handel med brugte genstande skal du føre forretningsbog over alle køb og salg. Disse bøger skal være med fortrykte fortløbende numre og de skal endvidere være autoriserede af politiet.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen:
her er gengivelse af politiets bestemmelse om bogen:

Nu er det vel lovgivningen og ikke politiet der fastsætter reglerne mht. bogen eller tager jeg fejl? Hvor i lovgivningen fremgår det at den skal være autoriseret ??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@ Ravn.

I bekendtgørelse om handel med brugte genstande samt pantelånervirksomheds paragraf 3
.........

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
I bekendtgørelse om handel med brugte genstande samt pantelånervirksomheds paragraf 3

Du har ret, det havde jeg overset.

Men lidt mærkeligt politiet så ikke har en liste over autoriserede bøger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Men lidt mærkeligt politiet så ikke har en liste over autoriserede bøger.
nok lidt som skat heller ikke autoriserer Skattegodkendte kasseapparater eller regnskabsprogrammer osv - Jeg tror ikke de vil ind i at skulle lave godkendte det ene eller andet til fordel for en producent - blot har de krav til hvad der skal opfyldes og så er alle bøger der opfylder kravene vel godkendt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)