Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Shopify - Man man trække "transaktions" fra i moms?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 82
Fra  Goodlife Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Hvis der er nogen derude som har en Shopify webshop, så er i sikkert bekendt med at man betaler et beløb på transaktion/salg man får i Shopify. Men kan dette gebyr trækkes fra i moms? Der er alligevel tale om små 600kr :)

Jeg trækker selvfølgelig allerede betalingsgebyret fra, når jeg har solgt et produkt i dinero

Anyone?

Tak på forhånd.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Et billigere og dansk alternativ til Shopify, er SHUP. Hos SHUP kan du oprette en webshop på 10 minutter. Tjek SHUP Webshop her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Stie:

Hejsa.

Hvis der er nogen derude som har en Shopify webshop, så er i sikkert bekendt med at man betaler et beløb på transaktion/salg man får i Shopify. Men kan dette gebyr trækkes fra i moms? Der er alligevel tale om små 600kr :)

Jeg trækker selvfølgelig allerede betalingsgebyret fra, når jeg har solgt et produkt i dinero. 

Anyone?

Tak på forhånd.

det er jo aldrig et gæt - om der er moms på ting. HVIS der er så SKAL det klart fremgå af regningen  - og den er så fra en dansk momsregistreret virksomhed. Udlandet som det her vel er har naturligvis ikke dansk moms på 

Du skal aldrig selv beregne almindelige købsmoms - den SKAL fremgå tydeligt af regningen som skal være fra en dansk momsregistreret leverandør - gør den ikke det er der ikke momsfradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 82
Fra  Goodlife Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar.

Tror jeg formulerede mig lidt forkert.

Når jeg modtager en betaling igennem min betalings udbyder, så betaler jeg et gebyr.

Ex jeg modtager 150 hvor fra en kd.
Betalings udbyderen tager 5kr.
Jeg har 145kr tilbage.
Men 5kr er gebyr og skal bogføres anderledes.





Er det ikke korrekt?

En gang om måneden modtager jeg så et stort gebyr på alle salg jeg har haft på en måned fra shopify.

Skal det ikke modregnes på samme måde?

Jeg håber sku det giver mening :)

Tak på forhånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

ja gebyret er jo en udgift - så får du 150 kr på din shopify konto så bogfører du 5 kr gebyr (på gebyrkonto og jeg formoder ikke der er moms på shopify gebyr - er der så fremgår det) og så 145 kr ind i banken. 

Det samme med det andet gebyr (igen kender ikke shopify men det er vel ikke dansk og dermed i alle fald ikke dansk moms - men kunne være reverse charge moms - og det vil så også stå på regningen) det er en udgift på konto for gebyrer (eller om du vil en egen shopify konto)

Du kan godt lægge en samling gebyrer sammen og samme med overførsel til bank, bare du har et underbilag der viser hvad der er for gebyrer og indtægter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)