Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det tilladt/lovligt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

En af mine bekendt har et ApS, der er rigtigt gang i.

Lønmæssigt har han holdt sig tilbage,da der skulle bruges mange penge til materialer. Derfor først løn til udgang juli.

Nu har banken trukket fra ApS konto til lønkontor for at "dække" overtræk på xx kr., som er småpenge. Overførte "løn" som tidligere overført.

Da han gjorde protest mod dette, skulle han møde til underskrift af tilladelse til denne slags transaktioner?

Må banken det? Og hvad med SKAT, osv?

Der er oprettet aftale med lønkørsel ved eksternt firma.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der ikke er tale om bevilget overtræk så må banken trække fra andre tilgængelige konti - det er jo penge man tager fra banken uden tilladelse

Skat går efter hvad der er indberettet til skat som løn som der skal og ændres ikke ved hvad banken tager fra den ene eller den anden konto - han må så finde penge til skatten og lønnen et andet sted - ikke fra banken uden accept - eller evt tilbageføre løn kørslen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Hvis der ikke er tale om bevilget overtræk så må banken trække fra andre tilgængelige konti - det er jo penge man tager fra banken uden tilladelse

Hej John, tak for dit svar.

Glemte at få med, at banken er informeret om løn først overføres slut juli.¨Accepterede dette.

Bliver det så ikke et ulovligt anpartshaver lån, da der ikke er indberettet SKAT osv?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Cookie - John Hannover:
Hvis der ikke er tale om bevilget overtræk så må banken trække fra andre tilgængelige konti - det er jo penge man tager fra banken uden tilladelse

Hej John, tak for dit svar.

Glemte at få med, at banken er informeret om løn først overføres slut juli.¨Accepterede dette.

Bliver det så ikke et ulovligt anpartshaver lån, da der ikke er indberettet SKAT osv?

altså løn skal jo indberettes og har ikke med banken at gøre - og tager man personligt penge ud uden at indberette så er det ikke lovligt men det som sker her, er det at banken henter penge fra hans private personlige konto for at dække overtræk i selskabet, så jo, så må det vel kunne være ulovligt aktionær lån og det kan jeg ikke lige se banken kan gøre - men han har sikkert personligt kautioneret og så må de jo tage pengene af hans egen lomme. Det vil vel så ikke påvirke selskabet driftsmæssigt - men jo det er jo vanskeligt at bogføre som andet end privat hævning i så fald. Har banken dermed bare taget fra privat til dækning af selskab, så synes jeg da det lyder problematisk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
her, er det at banken henter penge fra hans private personlige konto for at dække overtræk i selskabet, så jo, så må det vel kunne være ulovligt aktionær lån

Hej John

Det er omvendt: fra ApS til personligt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Banken må ikke bare overføre penge fra ApS'et til at dække overtræk på en personlig konto.

Der er er tale om to forskellige juridiske enheder, og ApS'et kan jo godt have flere ejere.

Dette er vel også årsagen til at banken efterfølgende ønskede din ven skulle underskrive en tilladelse m.v.!

vh. Peter

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Larsen:

Banken må ikke bare overføre penge fra ApS'et til at dække overtræk på en personlig konto.

Der er er tale om to forskellige juridiske enheder, og ApS'et kan jo godt have flere ejere.


Tak for dit indlæg Peter.

Her er lidt mere info:

Lønkonto var i minus med kr. 5.995,00 pr. 30.06.18. Banken er informeret om lønkørsel først sker igen 31.07.18, da der skulle bruges mange likvider tilmaterialer. Dette blev accepteret. Tilgodehavender er på ca. 3 mio.

Den 5. juli 2018 blev der,fra ApS konto, trukket (svarende til 3 måneders løn) til lønkonto. Der er ikke indberettet SKAT, ATP, MV.

Derfor "mener jeg", at der er tale om at det bliver betragtet om et ulovligt anpartshaverlån. Og dette bliver noteret i kommende regnskab?

Eller?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Larsen:
ApS'et kan jo godt have flere ejere.

Der er kun en ejer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Peter Larsen:

Banken må ikke bare overføre penge fra ApS'et til at dække overtræk på en personlig konto.

Der er er tale om to forskellige juridiske enheder, og ApS'et kan jo godt have flere ejere.


Tak for dit indlæg Peter.

Her er lidt mere info:

Lønkonto var i minus med kr. 5.995,00 pr. 30.06.18. Banken er informeret om lønkørsel først sker igen 31.07.18, da der skulle bruges mange likvider tilmaterialer. Dette blev accepteret. Tilgodehavender er på ca. 3 mio.

Den 5. juli 2018 blev der,fra ApS konto, trukket (svarende til 3 måneders løn) til lønkonto. Der er ikke indberettet SKAT, ATP, MV.

Derfor "mener jeg", at der er tale om at det bliver betragtet om et ulovligt anpartshaverlån. Og dette bliver noteret i kommende regnskab?

Eller?

enig - Har banken trukket fra CVR konto tilhørende et ApS over på en personlig konto og dermed lavet en udbetaling fra konto der tilhørte det ApS så er der tale om ulovligt aktionærlån og jeg vil også mene banken absolut ikke må gøre det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig.
Det er at betragte som et ulovligt aktionær lån MEN kan man dokumentere det er banken, som her har foretaget dispositionen (hvilket de i øvrigt IKKE må, da der er tale om helt seperate engagementer!!!) så tror jeg nok de fleste revisorer kan acceptere det, hvis det umiddelbart bringes i orden.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)