Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af overskydende moms Q1

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Aug 17
Indlæg ialt: 12
Fra  Stutteri Gypsie Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

I forbindelse med indberetning af moms for Q2, går det op for mig, at jeg ikke har afregnet moms for Q1 i Dinero. Jeg undersøger derfor, hvornår pengene er gået ind (137 kr.) og kan konstatere, at det er de ikke. Jeg skynder mig naturligvis ind på skat.dk for at kontrollere at jeg har indberette for Q1.

På skat.dk kan jeg se, at indberetningen er foretaget d. 10/4-18 og kan fint se kvitteringen for dette. Jeg har bare aldrig fået pengene.

Ud fra, hvad jeg kan finde af oplysninger er den nedre grænse for udbetalinger 50 kr., så det kan ikke være derfor. Jeg har tidligere fået min overskydende moms udbetalt uden problemer, så bankforbindelsen er også i orden.

Har I nogen bud på, hvad der kan være galt eller er det blot en tilfældig fejl?

Mvh

Thomas

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine bud ville være.

1. Du har ikke tilknyttet en nemkonto, så de kan udbetale penge til dig.
2. Du har haft restance hos skat, som er røget til inddrivelse, og derfor er pengene modregnet din gæld.
3. Du har haft gæld på skattekontoen (renter eller lignende.)

Har du tjekket skattekonto?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:

Hej Aminoer

På skat.dk kan jeg se, at indberetningen er foretaget d. 10/4-18 og kan fint se kvitteringen for dette. Jeg har bare aldrig fået pengene.

Ud fra, hvad jeg kan finde af oplysninger er den nedre grænse for udbetalinger 50 kr., så det kan ikke være derfor. Jeg har tidligere fået min overskydende moms udbetalt uden problemer, så bankforbindelsen er også i orden.

når du tidl har fået penge ud og forudsat du ikke har ændret konto - eller det er mange år siden - inden loven om nemKonto med CVR tilknyttet - så er det mystisk. Se først ti at din bankkonto har dit CVR om NemKonto og der ikke er en fejl der

Du burde kunne se hvis momsen var inddraget til noget skatteudstående via din skattekonto men ja, det er også en mulighed

Endligt så check at minimum ikke står til 200 kr (som jeg husker i hovedet) men faktisk til de 50 kr

Hvis det er tilfældet så bare lade dem stå men lave afregning ved at køre via en beholdning - som alle bør have - som hedder “skattekonto”

Så kan du altid føre fra skattekonto to bank når det frigives

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Aug 17
Indlæg ialt: 12
Fra  Stutteri Gypsie Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg kontrolleret at min NemKonto stadig er min NemKonto og den del er registreret korrekt.

Jeg har så også fundet et sted, hvor der står 200 kr. er minimumsbeløb for udbetaling i modsætning til de 50 kr. jeg fandt tidligere (begge steder er det dog SKAT, der er afsender), men hvis det er de 200 kr. der er det rigtige, så forklarer det jo den "manglende" udbetaling.

Så jeg afventer at ser, hvad der sker nu, hvor jeg har indberettet moms for Q2.

Tak for svarene begge to :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)