Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikring - professionelt ansvar

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Da jeg efterhånden har fået en del kunder fra hele landet er jeg kommet til at tænke på om det var smart med en forsikring.

Jeg beskæftiger mig primært med bogføring og løn for mindre og mellemstore virksomheder og det kan jo ske for enhver at man får lavet en fejl som kommer til at koste kunden.

Jeg har nu haft kontakt til et par forsikringsselskaber og det lyder ikke til at man normalt laver den slags til bogføringsfirmaer. Er der nogen af jer der arbejde i samme branche som kender noget til det?

Jeg har fra et forsikringsselskab fået et tilbud - kr. 7.500 årligt med en dækning op til kr. 2.500.000,-.

Hilsen Trine

Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 21:25

Hej Trine -

Alle bør vel have en produkt & ansvar - eller én der ligner, der er da en risiko der kan koste dig en erstatningssag. Den du har fået tilbudt lyder nu ikke vanvittig dyr, jeg har en P.A. der dækker op til 10mill. for kr. 6.800 årligt

Prisen og risikoen hænger nok sammen, og hva´kan gå galt med dit ansvar - jeg mener er der risiko for mere end de 2,5mill???

En ejendomsmægler / revisor / advokat har vel samme behov som dig - kender du ikke nogle du ka´spørge? - de må da vide det mere nøjagtigt

mvh

Beno

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:23

Det er jeg så ikke helt enig. Hvis du alene laver løn og bogholderi burde du ikke kunne komme ud i nogle erstatningssager i form af dårlig rådgivning.Det er noget andet med os andre. Ved vurderingen af hvor stor forsikringssummen bør være skal man hense til at en kunde aldrig kan få tilkendt større erstatning end det faktiske tab kunden har lidt i forhold til gældende lovgivning. Sagt med andre ord kan kunden aldrig blive stillet bedre end hvis forholdet havde været behandlet korrekt efter lovgivningen.

Jeg har selv en rådgiverforsikring på 2 mio. og det har de fleste af de revisorer vi samarbejder med også. Min dækker så ikke grov uagtsomhed, og prisen ligger omkring de 5-7.000 om året (omsætningsbestemt).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 16:50

Hej - du har jo nok helt ret, hvis det kun er bogføring og løn - det lyder da rigtigt, og du må jo da vide det

mvh

Beno

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:00

Ellers kunne det være en god ide´ med et medlemskab ef en arbejdsgiverorganisation som måske har en forsikring med i tilbudet..

mvh   Geeked

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:30

Helt enig. Herudover er det også et spørgsmål om hvad man konkret laver i bogføringsfirmaet. Hvis det også omhandler aflæggelse af regnskab og dialog med kundne om mulige tiltag m.v. så ville jeg klart vælge en forsikring.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)