Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navn og trademark?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Min søn og jeg har lidt svært ved finde rundt i hvordan man laver et trademark, vi har fundet et navn til et taxa projekt og det er også
ledigt på et .com domæne, navnet existerer dog som et lille lokalt firma i indonesien og vi er i tvivl om vi kan komme
i problemer omkring det, firmaet er et taxa firma og vores er i samme katogori, derfor spørgsmål

Hvis det lille lokale firma aldrig har registreret navnet kan vi så komme i klemme i et andet land eller bare ved at oprette et .com domæne,
kan de evt sige at de var først med at bruge et navn eller skal de have lavet trademark også i det land vi skal bruge det i?

Hvis man skal lave virksomhed i et andet land fks Japan, skal man så lave trademark registrering i dette land og kun i dette land?
og hvordan forholder det sig i forhold til en webpage på .com, er det så en amerikansk registrering der er nødvendig?

Hvis man opererer ud fra en app er den så uafhængig af landegrænser og kan man så have registeret appen og ikke tænke så meget over hvad land man opererer i?

Vi har forstået det sådan at det bedste navn er et fantasinavn for så kommer man ikke i konflikt med nogen, fks et navn som trivago
men vi kan nu bedst lide at navn hvor hovedaktiviteten indgår som en del af navnet, alternativt finder vi på et fantasinavn, men hvad lande skal man registere det i, og hvad hvis man udvider til andet land senere kan andre så komme en i forkøb og blokere for navnet?

Håber på god hjælp

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Truedetective:
Hej 


Min søn og jeg har lidt svært ved finde rundt i hvordan man laver et trademark, vi har fundet et navn til et taxa projekt og det er også
ledigt på et .com domæne, navnet existerer dog som et lille lokalt firma i indonesien og vi er i tvivl om vi kan komme
i problemer omkring det, firmaet er et taxa firma og vores er i samme katogori, derfor spørgsmål

Hvis det er et lille firma i Indonesien, så tvivler jeg på, at de har varemærke registreret det world wide, jeg tvivler også på, om de overhovedet har nogen registrering.

Men du kan tjekke det på https://www.tmdn.org/tmview/welcome, der er både lokale, EU og World wide varemærker listet. 

Truedetective:
Hej 

Hvis det lille lokale firma aldrig har registreret navnet kan vi så komme i klemme i et andet land eller bare ved at oprette et .com domæne,
kan de evt sige at de var først med at bruge et navn eller skal de have lavet trademark også i det land vi skal bruge det i?

Nej I kan kun komme i klemme, hvis I overtræder deres varemærke, dvs går ind i et land, hvor de har rettighederne til navnet

Truedetective:
Hej 

Hvis man skal lave virksomhed i et andet land fks Japan, skal man så lave trademark registrering i dette land og kun i dette land?
og hvordan forholder det sig i forhold til en webpage på .com, er det så en amerikansk registrering der er nødvendig?

Nej det vil da give mest mening, at gå efter en bred registrering, f.eks world wide, hvis det er muligt. Om domænet hedder .com .dk .eu .info eller hvad det hedder, er irrelevant for registreringen, da det hele afhænger af, hvilke markeder du går ind i.

Truedetective:
Hej 

Hvis man opererer ud fra en app er den så uafhængig af landegrænser og kan man så have registeret appen og ikke tænke så meget over hvad land man opererer i?

Nej apps er ikke uafhængige af landegrænser. Er appen på dansk, så må du ikke krænke en rettighedshaver, som har rettighederne for Danmark eller EU. Og er app´en på japansk, så må du ikke krænke en rettighedshaver, som har varemærket i Japan... Osv.

Truedetective:
Hej 

Vi har forstået det sådan at det bedste navn er et fantasinavn for så kommer man ikke i konflikt med nogen, fks et navn som trivago
men vi kan nu bedst lide at navn hvor hovedaktiviteten indgår som en del af navnet, alternativt finder vi på et fantasinavn, men hvad lande skal man registere det i, og hvad hvis man udvider til andet land senere kan andre så komme en i forkøb og blokere for navnet?

Ja det er også bedst, hvis man kan finde et!

Hvis taxa indgår, så er der rigtig mange varemærker, som I kan ende med at komme i krig med, og så ender I med at løbe tør for penge på advokater, før app´en nogensinde bliver lanceret. 500.000-1.000.000 kr er ikke meget, hvis der først opstår tvister, Im just saying!

I skal registrere navnet i de lande, som I vil ind i, men vær realistisk fra start, for hvis I alligevel kun kommer ind i f.eks 5 lande på 10 år, så er det dumt at spilde en helveds masse penge på en world wide registrering...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)