Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke banker tillader erhvervsbrug uden erhvervskonto?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Jønsson:
Så det er ikke umuligt at få lov til at bruge en privatkonto, til sin enkeltmandsvirksomhed.. det er sådan set bare mon pointe.. og det er ikke ulovligt at bruge sin privatkonto til sin enkeltmandsvirksomhed, da en enkeltmanfsvirksomheds ejer hæfter for hele molevitten..

jamen ikke umuligt - bare langt mere sjældent og ikke ulovligt på nogen måde så længe banken accepterer det - og tilknytter CVR nummer som nemKonto til  (og banken så også husker at skulle kunne hvidvask dokumentere erhvervsforholdet

Du kan evt hjælpe trådstarter med tlf og navn på ham der hjalp dig i jyske - det er da bestemt forsøget værd

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Aug 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for gode indlæg i denne tråd. Hvad hedder lovgivningen omkring det her med konto, NemKonto, hvidvask osv.?

Jeg vil gerne læse præcis, hvad der står.

Mvh. TB
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Google det - https://digst.dk/it-loesninger/nemkonto/lovgivning/ om nemkonto lov - som siger alle private skal have en sådan og generelt uden betaling - og at alle erhverv skal have en sådan tilknyttet før første betalings kontakt med det offentlige - men intet om den skal være gratis

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=191822 Er hvidvask lov som påhviler forskellige grupper, feks finansinstitutioner, bogholdere m fl og som kan give store bøder ved manglende overholdelse 

Hvis det er for att vide, om banker kan tvinge dig til at betale for erhverv så er det helt korte svar, at det kan de - det er helt op til dem og dig hvad i aftaler erhvervsmæssigt - ligesom banker også helt kan afvise erhverv - altid - eller visse brancher - eller stille forskelligt krav til forskellige selskabsformer / virksomheden individuelt, sågar kræve at erhverv skal have revision - om de vil

Erhvervsministereit og finans DK har for år tilbage opfordret banker til trods alt at tilbyde erhvervskonti - til en rimelig pris, hvad det så end er, og med bankens fulde ret til individuelt at afgøre hvad den vil

DF.eks Lunarway  (som nu har banklicens) har krav om til CVR tilknyttet - kun en ejer som sal være personlig (ikke holding) dansk statsborger og bo i Danmark - må ikke tilknytte autobaetalinger via Nets mm for at nævne eksempel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Aug 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det var det. Tusind tak for hurtigt svar.

Jeg har selv i min "biks" fået spørgsmålet i dag fra en freelance kunstner uden CVR-nr. (fritaget for moms). Mit svar var at der ikke er lovkrav om "erhvervskonto" (for det er der ikke en definition på). Der skal være en NemKonto, men det er jo noget andet.

Jeg plejer at svare, at et CVR-nr. ofte vil resultere i krav om en erhvervskonto. Så er det bare at prøve at finde en billig bank. Men jeg ville kende baggrunden.

Mvh. TB
Side 3 ud af 3 (24 indlæg)