Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SafeProfile.dk? - GDPR?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 3. Jul 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Kære alle,

 

SafeProfile er hverken snyd eller bedrag!!

 

Det er en applikation – der er gratis. SafeProfile giver forbrugeren mulighed to at få et overblik over hvor – og med hvem – han/hun har delt sine personlige data – og bede om at få personlige data udleveret i overensstemmelse med artikel 20 i den nye persondataforordning (dataportabilitet).

For at hjælpe forbrugeren bedst muligt, er det nødvendigt at kende den e-mail som virksomhederne har valgt, at anvende som deres offentlige ”go-to” e-mail adresse. Den e-mail vi sendte var for at få oplyst den korrekte e-mail – intet andet!

For en god ordens skyld vil vi gerne gøre opmærksom på at SafeProfile IKKE gemmer og deler forbrugerens data – det er forbrugerens!

Derudover vil vi endnu engang undskylde hvis i føler i er blevet ramt af spam. Det var absolut ikke meningen. 

Vi er selv i dialog med ombudsmanden og har indsendt vores mail der blev sendt ud, så de kan lave en vurdering. Vi skal nok vende tilbage med afgørelsen.

Mvh.

SafeProfile teamet

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg fatter ikke helt jeres koncept og komme ikke til at støtte det. (har også modtaget en mail fra jer)

- Som virksomhedsejer må jeg ikke videregive mine kunders oplyseren til jer, uden min kunder godkendelse og viden herom. Dvs. det enten skal stå i mine betingelser eller jeg skal have direkte godkendelse af kunden.

Jeg vil da aldrig indskrive i mine betingelser, at deres oplysninger videresendes til en (for mig) uvedkommende 3. part, som intet har med min shop at gøre. Jeg vil hellere ikke udlevere oplysninger til jer, da jeg ikke kender jeres systemer og jeres garanti for at data ikke bliver misbrugt - hellere om så min kunde beder mig om det.

I forventer vel ikke, at virksomhederen med glæde udleverer persondata til jer? For jo, I gemmer data. Det kan jo tydelig læses ud fra din besked. 

CITAT: Det er en applikation – der er gratis. SafeProfile giver forbrugeren mulighed to at få et overblik over hvor – og med hvem – han/hun har delt sine personlige data – og bede om at få personlige data udleveret i overensstemmelse med artikel 20 i den nye persondataforordning 

Dvs appen gemmer og opbevarer disse oplysninger for kunden. Denne data ligger nok på jeres server. Og dermed har I adgang til den.

Med mindre, at det du forsøger på at skrive, er at I vil lave en mail liste, over hvilken mail kunden kan anvende, til at kontakte den enkel shop. Alle andre løsninger, indbærer at I på en eller anden måde, håndtere persondata.

Beklager, men jeg stoler i hverfald ikke på jer

VH

Pete45

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Sebastian,

Jeg er nysgerrig og har nogle spørgsmål, du måske kan svare på.

  • Hvordan fik I lov til at bruge varemærkebeskyttede logoer for Danske Bank, Ryan Air, Apple, teleselskabet 3 m.fl. på forsiden af jeres hjemmeside?
  • Vi har hos OnlineSynlighed.dk modtaget flere enslydende mails fra jer, hvor I beder om oplysninger til "vores forbrugere". Vi er et digitalbureau, der udelukkende handler B2B. Hvordan kan det være, at I føler, at vi er i målgruppen for jeres mails?
  • På jeres hjemmeside kan man tilmelde sig en nyhedsmail. Men der er ikke mulighed for aktivt at tilkendegive accept af, at mine data i givet fald gemmes i overensstemmelse med jeres privatlivspolitik. Der står i øvrigt heller ikke oplyst, at jeg til enhver tid kan trække mit tilsagn tilbage, selv om det er et ufravigeligt krav i henhold til GDPR. Hvordan vil du forklare det?
  • Jeres privatlivspolitik står på engelsk. Mener du ikke, at man skal oplyse privatlivspolitikken på dansk, når man via safeprofile.dk tilgår jeres hjemmeside?

På forhånd tak for dine svar.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

SafeProfile:

Kære alle,

 

SafeProfile er hverken snyd eller bedrag!!

 

Det er en applikation – der er gratis. SafeProfile giver forbrugeren mulighed to at få et overblik over hvor – og med hvem – han/hun har delt sine personlige data – og bede om at få personlige data udleveret i overensstemmelse med artikel 20 i den nye persondataforordning (dataportabilitet).

For at hjælpe forbrugeren bedst muligt, er det nødvendigt at kende den e-mail som virksomhederne har valgt, at anvende som deres offentlige ”go-to” e-mail adresse. Den e-mail vi sendte var for at få oplyst den korrekte e-mail – intet andet!

For en god ordens skyld vil vi gerne gøre opmærksom på at SafeProfile IKKE gemmer og deler forbrugerens data – det er forbrugerens!

Derudover vil vi endnu engang undskylde hvis i føler i er blevet ramt af spam. Det var absolut ikke meningen. 

Vi er selv i dialog med ombudsmanden og har indsendt vores mail der blev sendt ud, så de kan lave en vurdering. Vi skal nok vende tilbage med afgørelsen.

Mvh.

SafeProfile teamet

Forstå det nu, I må IKKE sende mail til nogen uden modtagers samtykke.

Det er spam, og kan koste kassen for jer.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

I skriver, den er gratis. Jeg tvivler meget på, at det er ren filantropi - hvor kommer pengene fra?

mvh

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 2. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Det er fedt at et firma som har speciale i privatlivspolitikkerne har så lidt styr på selvsagte politikker.

Det er vildt de skal videresende mails til forbruderrådet for at finde frem til at det de laver er bundhamrende ulovligt, for ingen herinde har givet accept til at modtage "reklame" fra dem.

Jeg vil henvise alle mod, at intet i denne verden er gratis, og tag et kig på CVR: https://datacvr.virk.dk/data/ (CVR: 38589962) så er det endda en virksomhed der tilbyder en såkaldt gratis service, men alligevel har et ret vildt regnskab for den slags. Og endda er ejet af en bank (10-15%).

Jeg kan ikke se hvordan en virksomhed som Safe Profile Aps skal kunne rende rundt med en gratis service, det er simpelthen ikke muligt. Og hvis I ikke gjorde det for pengene havde I vel bare lavet en forening, men et Aps virker som en ret seriøs virksomhed.

Jeg vil for en god ordensskyld lige citere jeres egne ord for formålet med jeres virksomhed:

"Selskabets formål er at udvikle, samt sælges og give licens til software til brug for virksomheders overholdelse af regler om databeskyttelse."

Så med andre ord, I vil IKKE komme til at sælge licens til brug for virksomheder der skal overholde regler om databeskyttelse ?.. For det du skriver nu er efterhånden noget modsigende i og med du hævder det er helt gratis. Så det må du godt forklare :-)

Du må også godt redegør for hvorfor I henter mails på Trustpilot til markedsføring i brud på diverse regler, det har jeg nævnt flere gange hvor du blot er hoppet elegant over den.
Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 05:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SafeProfile:
Den e-mail vi sendte var for at få oplyst den korrekte e-mail – intet andet!

Så du mener det er i orden at indhente samtykke til at sende emails ved at sende en email?

Det er simpelhen så dumt, at i har god mulighed for at få et link fra eb.dk uden at betale for en advertorial.

Smile

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)