Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er en aftale bindende??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har overtaget et firma og har i den forbindelse fået nyt CVR, alt kører dog som før, samme mail, hjemmeside, næsten samme personale, osv

Nu har jeg gentagne gange modtaget rykkere fra et firma, som min nye virksomhed ikke har indgået en aftale/kontrakt med.

De mener at aftalen stadig er gældende, selvom de ikke har indgået en aftale med det nye CVR og mig som Ejer.

Er der nogle der kender reglerne her?

På forhånd mange tak 👍🏼

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Almkle:

Hej

Jeg har overtaget et firma og har i den forbindelse fået nyt CVR, alt kører dog som før, samme mail, hjemmeside, næsten samme personale, osv

Nu har jeg gentagne gange modtaget rykkere fra et firma, som min nye virksomhed ikke har indgået en aftale/kontrakt med.

De mener at aftalen stadig er gældende, selvom de ikke har indgået en aftale med det nye CVR og mig som Ejer.

Er der nogle der kender reglerne her?

På forhånd mange tak 👍🏼

Svaret afhænger (i høj grad) af jeres overdragelsesaftale. Hvad er det du har fået overdraget? Står der noget om leverandører, herunder kreditorforpligtelser?

 

Dernæst hvad er det den konkrete leverandør kræver betaling for; er det et aktiv som fulgte med i overdragelsen?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du overtager en eksisterende virksomhed, så overtager du også dennes forpligtigelser og aftaler, med mindre det er aftalt med sælgeren, at det ikke er tilfældet (det kan være meget svært at aftale sig ud af iøvrigt).

Så hvis firmaet har indgået en aftale med det firma, som du har overtaget, ja så hænger du med stor sandsynlighed også på regningen, hvis den vel og mærke er fra efter overtagelsen.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 12. Jul 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
I lagt de fleste tilfælde vil forpligtelser følge virksomheden ved salg. Det betyder at ubetalte regninger følger med når du køber den.

art

Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Hvis du overtager en eksisterende virksomhed, så overtager du også dennes forpligtigelser og aftaler, med mindre det er aftalt med sælgeren, at det ikke er tilfældet (det kan være meget svært at aftale sig ud af iøvrigt).

Så hvis firmaet har indgået en aftale med det firma, som du har overtaget, ja så hænger du med stor sandsynlighed også på regningen, hvis den vel og mærke er fra efter overtagelsen.

Skal sælgeren dog ikke gøre opmærksom på eventuelle krav som ligger og venter på en ny ejer? Hvis han ikke er gjort opmærksom på dette før købet, kan jeg ikke se hvordan denne kan være noget som burde kunne sidde fast på ham.

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Tilmeldt 2. Jul 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

De er ikke nævnt i overdragelsesaftalen
Problemet er ikke fakturaen, men derimod at vi er bundet 1 år og kan således ikke opsige en aftale som den tidligere ejer har indgået på hans CVR...

Vores bogholder har dog betalt den regning der gælder for 2018... nu vil de have vi betaler for 2019, men de har ikke en kontrakt på os?

Hvornår er en kontrakt juridisk gyldig?

Håber at høre fra jer
Pft

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er derfor, at man sjældent skal overtage eksisterende virksomheder uden at have advokater med ind over.

Du må have fat i en jurist, der kan sige fra overfor din leverandør - eller fortælle dig, hvad du bør og skal gøre.

Mvh Flemming

Tilmeldt 2. Jul 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Overdragelsen er naturligvis gennemgået med advokat.
Må have fat i ham igen for at høre hans vurdering af denne sag.

Takker for jeres tid og svar.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Almkle:
Jeg har overtaget et firma og har i den forbindelse fået nyt CVR, alt kører dog som før, samme mail, hjemmeside, næsten samme personale, osv

Det lyder lidt ulogisk, hvis du har overtaget virksomheden så har du også overtaget CVR-nr. osv..

Det er vigtigt om du har overtaget virksomheden/selskabet eller du har overtaget nogle aktiver fra en anden virksomhed.

I første tilfælde så "hænger du på" de aftaler der er indgået for selskabet, det er muligt du kan skubbe noget af det videre til sælger alt efter jeres aftale, men det er uvedkommende for din "samarbejdspartner, den anden virksomhed" den har jo indgået aftale med det selskab du har købt.

I det andet tilfælde, hvor du har overtaget nogle aktiver fra en virksomhed, så kommer det helt an på formuleringerne i overdragelsesaftalen, hvad har du købt med og hvad har du ikke købt.

Håber det hjælper lidt
/Brian

Tilmeldt 2. Jul 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay kan se min formulering ikke har været dækkende.

Jeg har købt aktiver fra tidligere ejer som havde en enkeltmands virks

Jeg har ikke ønsket at overtage hans gæld og han har derfor solgt ud af sit varelager så han kunne indfri lån

Herefter har jeg købt de resterende varer, inventar, overtaget personale, enkelte kreditorer som også står i overdragelsesaftalen, men ikke denne kreditor som lige nu truer med inkasso osv... (jeg har gjort skriftlig indsigelse)

De kreditorer der har haft en kontrakt med tidligere ejer har sendt kontrakt til mig på ny, men firmaets nye oplysninger. I dette tilfælde har jeg underskrevet, såfremt jeg ønskede at forsætte samarbejdet.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)