Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af værktøj

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hvis jeg nu har et ivs er det rigtigt forstået at jeg til hver tid kan bruge penge til indkøb af diverse værktøj uden at betale sKat af de penge der bliver brugt altså
Trække hele købet fra?
På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:18

Ja forudsat værktøjet alene bruges i dit IVS og ikke er noget du også kan bruge privat og ligger i hjemmet- så er det en udgift der trækkes fra indtægten så du betaler ikke 22% selskabskat af du bruger på værktøj.

Eksempel: Overkud 1000 kr - skat 220 kr
Købt værktøj for 1000 kr , resultat 0 - skat 0

Ved at købe værktøj for 1000 kr sparede du 220 kr i skat

Værktøjet tilhører så dit IVS og du skal have liste over det uanset det er afskrevet, da det skal ud igen ved evt lukning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jun 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:24

Tak for svaret men jeg skal betale b skat i mit ivs jeg laver ikke virksomheds ordningen da jeg ikke skal bruge revisor i starten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17

H. Andersen:

Tak for svaret men jeg skal betale b skat i mit ivs jeg laver ikke virksomheds ordningen da jeg ikke skal bruge revisor i starten

det gav ikke mening. Dit værktøj er en udgift og sparer 22% selskabsskat - det har intet med VSO at gøre - det er skatten af dit overskud og det som så udgør besparelsen ved dine udgifter - alle udgifter der alene tjener til at skabe indtægter - er udgifter der trækkes fra indtægter og dermed spares 22% selskabsskat = 220 kr for hver 1000 kr man køber for.

Din løn er en udgift også og dermed betaler du ikke selskabsskat da den jo går fra inden overskud og du betaler så (i stedet om du vil) alm skat af din løn (41-56%)

Regnskab - når man ikke kan noget på forhånd - og alle regler for IVS er i øvrigt ikke mindre revisorkrævende - eller bogholderkynding person krævende end VSO vil jeg lige sige - men de har ikke noget med hinanden at gøre - ud over selskabsskat 22% og aconto skat i personlig virksomhed VSO er samme 22% men det er to helt forskellige former

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)