Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af andre vare end hvad jeg sælger

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
hej jeg er helt ny i det her

Nu er jeg ved at starte en webshop op med tøj, men nu står en af mine familie medlemmer godt at kunne bruge noget værktøj til sin lille hobby værksted og der tænkte vi at nu har jeg jo et cvr nummer og om jeg kunne købe det uden moms selv om det ikke helt passer ind i det mit cvr nummer siger?? hvis i forstå mig
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan køber du mon uden moms? Du trækker købsmoms fra ja - men så skal du jo sælge det til dit familiemedlem (og samme hvis det var til dig selv) for mindst indkøbsprisen PLUS moms - så man kan da ikke snyde for moms sådan som du her vel tænker. Det er kun en fordel hvis du får varen billigere end dit familemedlem - for momsen kommer på uanset det købes fra den ene eller anden. Du tager forhåbentligt heller ikke de andre varer du har i din shop ud - uden at betale moms?

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 18
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:10
Som John nævner kan man ikke undgå momsen. Tricket er, at du kan købe det til indkøbspris og videresælge det til indkøbspris plus moms. Derved undgår i et led der skal tjene på varen. Du må frit handle med alle leverandører, det er bare ikke givet at de vil handle med dig. Producenten eller grossisten ødelægger jo salget for sine nuværende kunder, og ender med at skade sig selv i sidste ende.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)