Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Muligt at få cvr nummer uden at have startet virksomhed op endnu?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har gået lidt i noget tid nu og tænkt på om det er muligt at man kan få et cvr nummer uden at have startet en virksomhed op endnu? Jeg har dog en tanke om at jeg gerne så småt vil begynde at starte en virksomhed op med en ven. Vi er dog bare tvivl om man godt kan have et cvr nummer i mens man går rundt og prøver at finde ud af hvad det er man brænder for.

Jeg er lidt tvivl, men jeg mener at jeg på et tidspunkt var til et foredrag med en iværksætter, som sagde at man godt kunne få et cvr nummer selvom man ikke var helt sikker på hvad ens virksomhed skulle lave. For jeg mener at det var det han havde gjort inden han fandt sin idé som han nu har succes med.
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du opretter et firma, skal du vælge branche. Men.det kan du altid lave om.

Så i princippet skal du vælge en branche imens du finder på hvad du har lyst at lave.

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det kan du også godt gøre, men det vil ikke rigtig tjene noget formål.

Sæt dig i stedet for sammen med din ven og find ud af, hvad det er I vil, og hvad det kræver af jer samt hvilke risici, der er forbundet med det. Derefter kan I tage stilling til, hvilken virksomhedsform I skal vælge, så I kommer rigtig fra start.

Mvh. Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

det korte svar er, at det må man - men for at være momsregistreret skal man i princip drive momspligtig aktivitet - og er du momsregistreret så skal du i alle fald 0 indberette moms og må jo ikke trække moms fra uden at have en momspligtig aktivitet med i planen. Du kan dog altid stifte PMV som er personlig virksomhed uden moms - og det giver dig så kun EN pligt, nemlig udvidet selvangivelse og et regnskab du selv fører - som kan være fyldt med 0

Læs om at stifte personlig virksomhed og om PMV - hvordan, pligter, skat og moms og meget andet for beskedne 55 kr i e-bogen Personlig virksomhed  som linket (fås også som paperback hvis du er mere til det)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)