Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra kina .. clear customs spørgsmål fra leverandør

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jun 18
Indlæg ialt: 27
Fra  JenTronic Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg prøver at købe en palle varer i Kina som skal sendes med skib - og jeg bliver mødt med dette spørgsmål:

"We must first confirm again whether you can take the goods from the customs, which is very very important to you and our interests. If not, there will be a huge extra fee and we will ask you for this fee."

Hvad er det mon præcist de mener - og hvad er det mon udfordringen kan være? Det er blot alm. elektronik det drejer sig om.

mvh Søren
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Jun 18
Indlæg ialt: 27
Fra  JenTronic Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej jeg forstår det heller ikke helt. Handlen er aftalt med CIF vilkår incl. fragt il dansk havn, så jeg ville mene at jeg ikke render ind i told problemer i Kina. Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan jeg håndterer sagen i Danmark, men min umiddelbare tanke var at afhente selv hvis man kan.

Burde jeg bede leverandøren om et nyt tilbud på FOB vilkår, og blot bede dem om at få varene sendt?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

CIF er en et rigtigt dårligt valg, da det vil blive en rigtigt dyr løsning, da den danske speditør vil opkræve nogle meget høje afgifter (typisk mange tusinde DKK) for håndteringen i DK.

Som sagt få en pris FOB havn Kina, og så få en dansk speditør til at hjemtage godset for dig, så kender du alle transportudgifter på forhånd. Prøv at få en pris hos f.esk PrimeCargo de er meget professionelle. Så et skriftligt tilbus med en " all in pris".

Husk i øvrigt at du skal være importør registreret for at kunne importere.

Tilmeldt 28. Jun 18
Indlæg ialt: 27
Fra  JenTronic Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Check .. jeg får rettet til FOB, og får sikret mig import registreringen. Så burde der altså ikke være nogle problemer.

Jeg takker. :-)
Tilmeldt 28. Jun 18
Indlæg ialt: 27
Fra  JenTronic Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen

Så skulle der være rettet ind i Kina .. men jeg har lige et tillægsspørgmål omkring den danske speditør. Hvornår træder denne ind i billedet - og er det måske den danske speditør der hiver varene fra kajen og på skibet?

mvh Søren
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke ret ligegyldigt hvordan og af hvem det sker?  Så længe du har aftalt FOB?  kommer i en container som formodenæig vil blive håndtere af et co-Loader firma.   

Har du fundet en dansk spedirtør og fået en "all in pris" på fragten?    Det er iøvrigt vigtigt at tegne en transport forsikring pga. Muligheden for Haveri grosse. 

Ravn

Tilmeldt 28. Jun 18
Indlæg ialt: 27
Fra  JenTronic Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jovist .. det er såmend ligegyldigt.

Et sidste spørgsmål. Nu fik jeg i første omgang en CIF pris fra producenten - som så er lavet om til en FOB pris. Her får jeg at vide at de vil være flinke, og holde prisen på samme niveau. Flinke mennesker er altid noget vi kan lide .. men jeg vil lige chekke op på om det er hvad jeg skal forvente? Altså at CIF og FOB prisen i typisk vil være ca. ens? Umiddelbart tænker jeg at jeg mangler selve sejlturen, og at det burde have afspejlet sig i en FOB pris der var en kende lavere end CIF prisen - men der er sikkert flere ting der spiller ind.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Flinke mennesker not not,ikke når der er tale kom kinesere, det er handelsfolk der gerne hvis det kan fremme deres sag. 

Naturlivis burde FOB være billigere end CIF, men sjovt nok er det ikke tilfældet, det skyldes det der i speditør branchen kalder " kick back"  på dansk er det vel returkommision. En form for svindel med fragten, der derfor der er noget der kaldes fragtfælden.  Ved CIF vil du bliver opkrævet  nogle ofte helt urimelige gebyre på mange tusinde for håndteringen i Danmark. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)