Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte til udlandet - SKAT?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Vi har herhjemme i flere år gået og drømt om at bo 7-8 måneder af året under varmere himmelstrøg.

Nu begynder det efterhånden at se rigtig fornuftig ud økonomisk, hvorfor vi - måske - om 1-2 år vil give det et skud.

Vores ønske er LA, USA.

Vi driver 5 webshops i Danmark og 4 andre europæiske lande.

Er der nogle, der ved hvordan skattebilledet ville se ud ved en sådan flytning?

Lige pt. betaler vi dansk moms for alt salg i alle webshops. Ændres der noget her?

Udover moms betaler vi også skat af hele overskuddet i DK (enkeltmandsvirksomhed). Ændres der noget her?

Jeg kan forstå, at man ikke må eje en helårsbolig i DK, hvis man ønsker at undgå at betale fuld dansk skat.

Vil det være en mulighed at oprette et selskab, købe en ejendom med henblik på udlejning via fx. AirBNB og lignende, og så selv leje sig ind, når man fra tid til anden er i DK. Det vil max være 4 måneder om året (sommeren+december).

Derudover kan det tilføjes, at alt lager mm. er beliggende i DK.

Det kan godt være, at mit spørgsmål er mere omstændigt end som sådan - det aner jeg ikke om det er. Alt er stadigvæk helt nyt. :)

På forhånd mange tak.

Minida Plakater

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:18

så længe der drives virksomheden fra DK er der danske momsregler - og det er det som også hvis I havde US selskab der solgte til DK private som jo så ville få dansk moms ved importen også

Vil I være enkeltmands forudsætter det vel så også skattepligt til DK 

I kan have selskab uden nødvendigvis at være skattepligt personligt i DK men selskabet vil være DK skattepligtigt ved drift fra Danmark

Salg fra USA til EU vil være alternativ med USA LC - men jo give andre udfordringer told osv for EU køberne

Det I er ude i er rimeligt komplekst - så jeg ville nu nok ofre en time med en revisor med fortand på at bo i USA -og drive webshop i DK - enkeltmands - selskab- hvordan skiftes evt skattefri omdannelse - betydning for selskabsskat/personlig skat osv - der er meget i det her

Samtidigt er det jo ikke helt let at komme til at bo 7 mdr i LA - green card osv - så det skal du også ind i - det kan sagtens gøres men der er benarbejde i det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 18:31

Hej John

Tak for dit svar. :)

Ja, vi vil naturligvis undersøge alting i bund, og uanset hvor meget jeg læser mig til, tager jeg også fat i en revisor eller lignende inden vi flytter.

Er også bekendt med, at det ikke altid er helt let at komme ind i USA. Men jeg tænker, at hvis man kan vise en bundsolid økonomi mm, så er man lidt bedre stillet. Men her skal jeg naturligvis også have noget rådgivning.

Spørgsmålet er også lidt skudt ud i blinde, men med håbet om, at svaret var forholdsvis enkelt. Måske en Amino'er har været ude i netop dette, og kan forklare hvordan han/hun gjorde.

Mvh

Minida Plakater

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:59

I skal være bosiddende i DK hvis du drive enkelmandsfirma.

Ellers skal du have selskab

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:47

Skyggemanden. Det skal man så ikke. Hvis der er ophør af skattepligt til DK vil den så registreres som anden udenlandsk virksomhed.

Trådstarter. Det objektive kriterium for ophør af skattepligt er opgivelse af bopæl i DK. Her nytter det ikke at prøve løsninger med reelt at have rådighed over bolig via leje, hvis man reelt selv kontrollere lejemålet.

Dertil kommer der at SKAT også kan holde det objektive kriterium op mod nogle subjektive kriterier. Eksempelvis det at I driver erhvervsvirksomhed i DK kombineret med varigheden af jeres ophold.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)