Hej Amino'er Vi har herhjemme i flere år gået og drømt om at bo 7-8 måneder af året under varmere himmelstrøg. Nu begynder det efterhånden at se rigtig fornuftig ud økonomisk, hvorfor vi - måske - om 1-2 år vil give det et skud. Vores ønske er LA, USA. Vi driver 5 webshops i Danmark og 4 andre europæiske lande. Er der nogle, der ved hvordan skattebilledet ville se ud ved en sådan flytning? Lige pt. betaler vi dansk moms for alt salg i alle webshops. Ændres der noget her? Udover moms betaler vi også skat af hele overskuddet i DK (enkeltmandsvirksomhed). Ændres der noget her? Jeg kan forstå, at man ikke må eje en helårsbolig i DK, hvis man ønsker at undgå at betale fuld dansk skat. Vil det være en mulighed at oprette et selskab, købe en ejendom med henblik på udlejning via fx. AirBNB og lignende, og så selv leje sig ind, når man fra tid til anden er i DK. Det vil max være 4 måneder om året (sommeren+december). Derudover kan det tilføjes, at alt lager mm. er beliggende i DK. Det kan godt være, at mit spørgsmål er mere omstændigt end som sådan - det aner jeg ikke om det er. Alt er stadigvæk helt nyt. :) På forhånd mange tak. Minida Plakater |
så længe der drives virksomheden fra DK er der danske momsregler - og det er det som også hvis I havde US selskab der solgte til DK private som jo så ville få dansk moms ved importen også
Vil I være enkeltmands forudsætter det vel så også skattepligt til DK
I kan have selskab uden nødvendigvis at være skattepligt personligt i DK men selskabet vil være DK skattepligtigt ved drift fra Danmark
Salg fra USA til EU vil være alternativ med USA LC - men jo give andre udfordringer told osv for EU køberne
Det I er ude i er rimeligt komplekst - så jeg ville nu nok ofre en time med en revisor med fortand på at bo i USA -og drive webshop i DK - enkeltmands - selskab- hvordan skiftes evt skattefri omdannelse - betydning for selskabsskat/personlig skat osv - der er meget i det her
Samtidigt er det jo ikke helt let at komme til at bo 7 mdr i LA - green card osv - så det skal du også ind i - det kan sagtens gøres men der er benarbejde i det
vh John Hannover