|
Hejsa, jeg går med tankerne om at sælge nogle af mine design på et af de mange print-on-demand sites. I første omgang blot som en bibeskæftigelse/hobby. Jeg har forløbigt valg en side der hedder redbubble.com Mit spørgsmål er om også meget små beløb skal opgives til skat? Og hvordan fungerer det i rent praksis når indkomsten forgår via ens paypal konto? Tillægsspørgsmål. På redbubble.com, hvis man ønsker at oprette sig som sælger er der et punkt man kan afkrydse: [I am registered for GST/VAT], hvor man kan udfylde GST/VAT Nummer. Er det, det samme som et CVR.nr? Jeg har ikke noget CVR.nr. Kan jeg blot skippe det. Eller er jeg nødsaget til at oprette et CVR.nr for min hobbyvirksomhed/bibeskæftigelse? Det lyder måske som nogle banale spørgsmål, men tænkte alligevel jeg lige vil forhøre mig omkring. På forhånd tak. |
Hvad det foregår via. PayPal eller bank er ligemeget - Du skal føre fuldt regnskab, indtægter minus udgifter og opgive dit overskud til skat - uanset du har CVR eller gør det som person CPR - i udvidet selvangivelse som udgangspunkt og det er fra kr 1 i overskud. Skat kan bede om dit regnskabskab som dokumentation for regnskabet - herunder jo paypal kontoudtog mm
VAT er moms nr = når du har CVR med momsregistrering. Om reduble tillader private at handle eller kun momsregistrerede ved jeg ikke, det har jo betydning for behandlingen af moms ved salget
vh John Hannover
Bliv gratis medlem