Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal et firma betale skat af afdrag på gæld?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Et firma ejer en lejlighed. Lejligheden er 400.000 værd og lejes ud for 5.000 kr om måneden til beboelse. Lejen er plus forbrug, men forbrug er uvedkommende her. Udgifterne til lejligheden er 5.150 om måneden. Udgifterne er ejerforening, ejendomsskat, renter og afdrag. Der er et lån i lejligheden. Lånet er til 7 procent i rente. Hver måned afdrager firmaet 1800 på lånet i lejligheden. Firmaet har altså et kontant underskud på 150 kr pr måned og en opsparing på 1650 (1800-150) kr pr måned. Skal firmaet betale skat af opsparingen? Renter kan trækkes fra, men det ser vi bort fra her.

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Afdrag på gæld kan ikke trækkes fra

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

I boligudlejning er der generelt 2 forskellige regnskaber, det du har overfor lejeren og så virksomhedens skatteregnskab.

I skatteregnskabet kan du medtage renter men ikke afdrag, afdrag er ikke en udgift men en opsparing, så i din opstilling skal du fjerne de 1800 i afdrag og så har du et skattemæssigt over skud på 1650 kr som er skattepligtigt.

Likviditetsmæssigt står du med en illikvid aktivitet, med andre ord du skal have penge op af lommen.

Vær opmærksom på at lejerregnskabet bliver reguleret af lejeloven og har ikke meget med skatteregnskabet at gøre.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Betaler udlejning firma ejendomsskat? Eller er det kun selskab skat?

Jeg har hørt forskellige ting.


Nogen siger det er kun selskab skat og andre siger det er både ejendom skat samt selskab skat.

Tilmeldt 27. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Et udlejnings firma betaler ejendomsskat.

Et udlejningsfirma betaler ikke ejendomsværdiskat.

Tilmeldt 27. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har spurgt flere steder, og alle siger at afdrag på gæld er skattepligtig. Den kan der vist ikke koges mere suppe på.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Afdrag er ikke skattepligtigt. Du har bare ikke fradrag for afdrag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

wanni67:

Jeg har spurgt flere steder, og alle siger at afdrag på gæld er skattepligtig. Den kan der vist ikke koges mere suppe på.

det der siges der er nok - at de indtægter du bruger på afdrag er skattepligtige - da der ikke er fradrag for afdrag- Ganske som hvis du køber et hus - der er fradrag for renter men jo ikke for afdrag, for så ville skat jo betale en stor del af selve huset - Så IKKE fradrag er det rigtige ord - men det betyder så også at den indtægt du bruger fra lejemål og andet - til afdrag - DEN er skattepligtig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)