Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en "idiot" undgå en revisor?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Jeg anser ikke mig selv for den klogeste og det føles som om man har brug for meget hjerne for at kunne finde ud af det hele. Jeg har started mit personligt ejet mindre virksomhed og syntes det hele er skræmende komplekst og man skal passe meget på med fejl ellers kommer skat efter en.
Det at en revisor skulle komme ind i billedet komplicerer det hele for mig. Desuden har jeg et meget lavt start kapital på få tusinde kroner og forventer ikke at tjene mere end til absolut at kunne leve før næste år og hvis jeg overhoved har nogen success.
Det koster store penge for at tjene penge.

Mit firma er en webshop.
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

uroligborger:
Jeg anser ikke mig selv for den klogeste og det føles som om man har brug for meget hjerne for at kunne finde ud af det hele. Jeg har started mit personligt ejet mindre virksomhed og syntes det hele er skræmende komplekst og man skal passe meget på med fejl ellers kommer skat efter en.
Det at en revisor skulle komme ind i billedet komplicerer det hele for mig. Desuden har jeg et meget lavt start kapital på få tusinde kroner og forventer ikke at tjene mere end til absolut at kunne leve før næste år og hvis jeg overhoved har nogen success.
Det koster store penge for at tjene penge.

Mit firma er en webshop.

Du har startet selvstændig virksomhed.
Hvis du ikke selv ved noget om hvad det kræver ift. moms, skat, told etc., så har du behov for hjælp.
Det kan du muligvis finde lidt/noget af hos familie/venner. 

Du behøver ikke at finde en egentlig revisor til en start, men find i hvert fald en freelance økonomihjælp, og lad vedkommende få dig startet godt op. 

Det er faktisk ikke så svært, når man først ved hvad og hvordan. 
Hvis man ikke ved hvad og hvordan risikerer man at gøre noget forkert samt at undlade at gøre noget pligtigt. 
Det kan blive dyrt på flere måder. 

Det kommer til at koste nogle penge, men sådan er det når man ikke kan selv, og det er nødvendigt. 
Det vil formentlig være dyrere hvis du prøver helt uden. 

(Det er det samme hvis en kontormand skal have lavet murer- eller elektrikerarbejde derhjemme. 
Det er faktisk ikke så svært hvis man først ved hvad og hvordan. Det gør mureren og elektrikeren). 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det korte svar er ja.

Som du udligger din situation, var det måske en god ide med en til at hjælpe dig korrekt igang, det behøves ikke at være en revisor.

En opstart af en simpel webshop med simple transaktioner, burde en freelance bogholder kunne hjælpe dig med til en rimelig pris.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En bogholder kan spare dig mange bekymringer for ganske anstændige beløb - specielt hvis du har orden i dine bilag og afleverer dem ofte. De kan ikke give dig mange skatteråd men de kan sørge for at du ikke får problemer med skat, og at du ikke bruge al din tid på bekymringer over alle de ting der kan gå galt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)