Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er er i orden at kopier fra en anden hjemmeside, hvis....

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej Amino´er
Jeg har lige et spørgsmål angående kopiring af indhold fra en anden side end sin egens...

"Er det lovligt at kopiere f.eks. en opskrift fra en anden hjemmeside end sin egens, hvis man selvfølgelig har en kilde på materialet?"

Håber nogen kan hjælpe mig.

Vh Sofie
Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv til ejeren af den anden side, så er du sikker på ikke at gå galt :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Sofie L.:
Hej Amino´er
Jeg har lige et spørgsmål angående kopiring af indhold fra en anden side end sin egens...

"Er det lovligt at kopiere f.eks. en opskrift fra en anden hjemmeside end sin egens, hvis man selvfølgelig har en kilde på materialet?"

Håber nogen kan hjælpe mig.

Vh Sofie

nej det er brud på copyright - du må lægge et link til den oprindelige min ikke kopiere noget som helst kommercielt uanset kildeangivelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John
Hvad så hvis man som Tobias skriver, får tilladelse af ejeren af den anden side. Er det så stadig forbudt?
Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal selvsagt ha tilladelse til at benytte annens materiale. Og det er ikke sikkert at det er nok med sidens ejer. Det kan godt også være at du må ha tilladelse fra ejer av f.eks billedet som jo godt kan være en anden enn side eieren.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Sofie L.:
Hej John
Hvad så hvis man som Tobias skriver, får tilladelse af ejeren af den anden side. Er det så stadig forbudt?

ikke hvis du er sikker på ejeren er har den fulde ophavsret og ikke har opskriften fra anden side for så er ansvaret dit - men ellers, hvis du har alt tydeligt skriftligt så fint nok

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Svaret er ikke sort hvidt, da det afhænger af, hvad for en slags tekst, du vil kopiere, og hvordan den skal anvendes.

Men som udgangspunkt må du ikke, og du bør derfor kontakte siden, hvorfra du vil kopiere den og få tilladelse, hvis de vel og mærke ejer rettighederne til teksten.

Alternativt kan du omskrive teksten, så den fremstår med egne ord, og ikke længere er identisk med den anden sides. Det er 100% lovligt, og dermed undgår du også DC i Google, som kan skade dine rankings og placeringer. Så denne løsning er win-win, og den kræver ikke nogen former for godkendelse eller tilladelse! :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)