Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lån i friværdi afvist. Råd søges

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg købte i 2015 et 650m2 hus på tvangsauktion, med henblik på at bygge to lejligheder til udlejning. Jeg prøvede først at låne i banken, men de ville ikke være med da huset var i forfald og banken mente ikke at mit budget var realistisk. Jeg lånte derfor de 399.000kr som privat pantebrev hos en bekendt og brugte min opsparing på at istandsætte huset. Jeg skylder nu under 180.000kr i huset og har ingen anden gæld.

Her 3 år efter, er jeg så blevet færdig med at istandsætte huset. Jeg har vedhæftet et før/efter billede af indgangen. Det er taget samme sted, selv om det kan være svært at se.

Nu tænkte jeg så at det var tid til at kontakte banken igen for at låne i friværdien. Jeg fik en mægler ud og han vurderede at vi kunne sælge boligen for 1 million, hvilket jeg selvfølgelig blev meget glad for, da jeg havde brugt alle mine weekender og ferier på at arbejde på huset.

Jeg kontakter BRF for at at få et tilbud. Rådgiveren laver en hurtig google søgning på huset og afviser mig med det samme og det er her, jeg nu virkelig starter at gå i panik.

Jeg har brugt hele min opsparing og nu vil banken ikke engang se på huset? Dette vil medfører at jeg ikke kan afbetale pantebrevet og alt mit arbejde ser ud til at være spildt. Jeg aner ikke hvad min næste skridt skal være?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Caster:
Rådgiveren laver en hurtig google søgning på huset og afviser mig med det samme

Hvad var begrundelsen for den afvisning?

Hvis du kan sælge huset for en 1 mil. hvorfor gør du så ikke det ?

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det have noget med den tilstandsrapport, som fulgte med huset da du overtog det, som ikke er blevet opdateret?

Der er iøvrigt kun et billede af efter renoveringen (går jeg ud fra) - og det ser lækker ud. flot gulv! :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 20. Jun 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person
ups.. se næste.
Tilmeldt 20. Jun 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres svar.

Ravn: BRF sagde noget med flere bygninger på grunden, men jeg kunne ikke få et egentligt svar fra hende.
Hvis jeg sælger boligen, har jeg ikke noget sted at bo.

davidchristensen: Tak og ja. Det var kun muligt at uploade et billede. Her er hvordan det så ud http://www.sartor.dk/old.jpg
Jeg har ikke fået opdateret tilstandsrapporten, da jeg ikke skal sælge før om nogle år, hvor meget vil være lavet om.
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Holddaop det er blevet flot! Sikke en masse arbejde.

Men, som jeg ser det, så er huset jo nedrivningsklart da du købte det - og det står vel i den nuværende tilstandsrapport. Det er vel derfor de ikke vil låne dig pengene - de kan jo ikke se hvor pænt huset er blevet og dermed vurdere dets reelle værdi :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Caster

Vil du kun låne 180.000 kr? Realkreditselskaberne gider ikke at lave lån under 500.000. 
Du skriver du ikke har råd til at afbetale pantebrevet. Er det fordi du skal betale det resterende tilbage på engang nu? 
For hvis du ikke har råd til at afdrage 180.000 løbende til et pantebrev, hvordan har du så til et realkreditlån?

Jeg vil gå efter et prioritetslån i den lokale bank, når vi snakker lån i den størrelse. 

Er du sikker på at huset er deklareret som parcelhus og ikke blandet privat/erhverv? At der ikke er forureningsanmærkning på grunden?

Stemmer BBR oplysningerne med virkligheden (tjek den evt. på ois.dk)?

Morten

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Tilmeldt 20. Jun 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
davidchristensen: Mange tak. Jeg har ville give op så mange gange og du har måske ret med hensyn til tilstands rapporten, men burde de ikke komme og vurdere huset, istedet for bare at afvise det blankt for en 20 år gammel tilstands rapport?

Morten Refsgaard: Jeg ønsker at låne 700.000kr og udbetale min nuværende gæld på 180.000kr. Der er ingen forurening på grunden.

Bygning 1: Fritliggende enfamilieshus (parcelhus)
Bygning 2, 3 og 4: udhus
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det ser fandem godt ud.

Tror ikke det har så meget med hvordan huset ser ud, som nogle er inde på. Der skal de jo først ud og kigge, for at kunne vurdere det. Men det kunne tyde på, at adressen driller?

Du skriver at BRF slog det op på Google? Der er jo mange banker og kreditforeninger, der kort og godt ikke låner pengene ud til huse, der ligger i en bestemte områder. ("Udkants Danmark f.eks., for at bruge det ord)

Er der f.eks. langt til skoler, indkøbsmuligheder, er det et belastet område mv. - Alt dette spiller meget ind, når man skal låne. Det banken og kreditforeningen kigger på og vurdere, er bl.a. om de vil kunne sælge huset, såfremt du ikke kan betale og de skal overtage det.

Siger ikke nødvendigvis at det er det, men det kunne være et bud

VH

Pete45

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)