Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding firma - udbetaling af løn & SKAT

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Anho492:
Men som jeg kan forstå på dit svar gør det ingen forskel om jeg udbetaler dem over 10 år igennem mit holding, eller over 1 år igennem mit ApS(?)

først og fremmest ingen forskel om du udbetaler dem over 10 år i drift heller _ 
For at få dem op i holding skal du have betalt selskabskat på 22% ganske enkelt og så bliver løn jo dyrere (og ikke lovligt uden begrundet udført arbejde i holding men det er lige meget her) i holding da skat af løn er det samme i holding og så er der betalt 22% selskabskat inden

Det eneste du kan er udbytte til 27% grænsen ud over løn til bundskat. Løn til bundskat er ca 41% og først skat 22% og så 27% udbytteskat af resten giver ca samme 41% = du forhøjer topskattegrænsen med det du kan tage til 27% (forudsat du ikke bruger det på andre aktiers indkomst)

Skat for sig er helt ens om du så fik alt fra drift-  alt fra holding eller halvt fra hver - holding sparer ingen skat i den type forhold - det er kun hvis man har flere selskaber f.eks og et giver underskud og et andet overskud - så kan man lægge dem sammen frem for først at få glæde af underskuddet senere

Det du ville her .- kunne du have haft mulighed for i personlig virksomhed med VSO -hvor man får de 22% modregnet ved senere hævinger - det kan man ikke i selskaber og nej holding gør INGEN forskel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :

> Det du ville her .- kunne du have haft mulighed for i personlig virksomhed med VSO

Super svar, hvilket rejser endnu et spørgsmål.

Kan man have både virksomhed under VSO og være aktiv i dette, samt eje en anden selskabsform?

I princippet så kan man udnytte aktieindkomst progressions-græsen, og buffer op til magre år med et af VSO, bliver så lidt tungt rent administrativt, men i princippet?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanssing:

> Det du ville her .- kunne du have haft mulighed for i personlig virksomhed med VSO

Super svar, hvilket rejser endnu et spørgsmål.

Kan man have både virksomhed under VSO og være aktiv i dette, samt eje en anden selskabsform?

I princippet så kan man udnytte aktieindkomst progressions-græsen, og buffer op til magre år med et af VSO, bliver så lidt tungt rent administrativt, men i princippet?

Ja, det kan du sagtens.

Eneste hindring er at en personlig virksomhed skal opfylde en række betingelser for at må bruge virksomhedsskatteordningen https://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1948846&chk=214955

 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at med VSO er der personligt hæftelse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanssing:
I princippet så kan man udnytte aktieindkomst progressions-græsen, og buffer op til magre år med et af VSO, bliver så lidt tungt rent administrativt, men i princippet?
næh - udnytter du bundskatten fuldt i selskabet og 27% grænsen - så kan jeg ikke se VSO oveni hjælper. Det ville jo så blive 0 kr hævning der - og hvis din indsats og dermed indtægt har været i selskabet, så kan du jo ikke heller have indtægten i en personlig virksomhed - det er jo to helt separate juridiske enheder

Frem for at slås mod vindmøller, skulle du så ikke bringe din skat ned ved lige at sidde en time med en dygtig revisor som kan se om noget kan periodiseres og andet som måske ikke er gjort optimalt af dig - det er nu nok rådet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Anho492:

I år kommer jeg til at tjene ca. 1.5 millioner hvor jeg normalt tjener måske 370.000 om året.

Derfor er mit spørgsmål, om hvis jeg førte pengene fra ApS til mit Holding firma i år, og jeg så udbetaler pengene over 10 år i stedet for 1 år, så ender med at betale en lavere skat af de 1.5 millioner - da min indtægt så vil lige på omkring 450.000 årligt i stedet for 1.5 mil et år og 370.000 alle andre år.

Men som jeg kan forstå på dit svar gør det ingen forskel om jeg udbetaler dem over 10 år igennem mit holding, eller over 1 år igennem mit ApS(?)

Tusinde tak for svar og tålmodigheden, jeg er meget ny til dette emne :-)

Det lyder som om dit spørgsmål er hvorvidt det giver mening at udbetale alle pengene (1,5 mio) på én gang eller løbende over en årrække. I dette tilfælde ville jeg klart anbefale at løbende udbetale lønnen over en årrække, så at du ikke betaler over topskat - hvilket i min mening ville være fjollet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

swagcity:

Det lyder som om dit spørgsmål er hvorvidt det giver mening at udbetale alle pengene (1,5 mio) på én gang eller løbende over en årrække. I dette tilfælde ville jeg klart anbefale at løbende udbetale lønnen over en årrække, så at du ikke betaler over topskat - hvilket i min mening ville være fjollet.

hvordan? Ved at udbetale bliver en del til topskat - ved ikke at udbetale bliver en del til selskabskat af overskud 22% og hvis man så tager løn næste år så rammer det jo samlet topskat. Selskabsskatter får man jo ikke retur

Det nytter ikke at dele det ud da man jo så bare får selskabsskat først. Det som kan nytte er at udnytte udbytte til 27% - gerne over flere år

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)