Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrydelsesret på bestilte Speciel vare uden for sortiment - lovgivning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

er der nogen som kan hjælpe mig på mig her, vis en kunde bestiller en specielvare uden for mit sortiment hvordan står jeg som firma vis kunden ønsker at fortryde sit køb.

Her tænker jeg på det er en vare som der bestilles efter aftale på skrift fra en kunde, det er ikke en vare jeg normalt føre i mit udvalg og chancen for den sælges til anden kunde ville være meget minimalt.

1. kan kunden bruge fortrydelsesretten ved køb og kræve pengen retur.

2. hvordan formulere dette i ens handles betingelser på webshoppen.
 - er det bare at tilføje Specielvare der er særligt bestilt/hjemskaffet til kunden ikke kan fortrydes ?

på forhånd tak for hjælpen 

Steen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Du kan jo indledende starte med at fortælle om, om der er tale om forbrugerkøb og om der er tale om fjernsalg.

Herudover er der forskel på "hvis" og "vis".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hovedregler ved forbrugersalg online er at der ikke må afviges fra fortrydelsesret med mindre varen er special fremstillet. At man ikke har den på lager, ikke normalt sælger den - ikke har likviditet osv er ikke nok til at afvige fra 14 dgs fortrydelse, så hvis man ikke tør tage den chance, så skal man takke nej

Er det en alm vare der ikke speicialfremstilles i farve mål osv må der ikke fraviges bare ved at den ikke er del af sortiment i B2C onlinehandler

Ellers kunne dropshipping firmaer jo skrive de ikke havde varen på lager - og den blev bestilt til hver ordre specielt

vh  john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi snakker om at det både er online og i min butik da jeg er en niche butik med fluefiskeri

Så som jeg hurtig forstår dig john så er det omfatte af kunden som altid har 14dages fortrydelse som ved alle køb.

Og som jeg ligeledes forstår det så er det kun vis det er en vare der er bestilt i en specielt udført farve, indgravering etc.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lindblad1:
Vi snakker om at det både er online og i min butik da jeg er en niche butik med fluefiskeri
fortrydelsesret og retur er alene for online handel - og ja - du kan ikke undgå det ved online hvis ikke det er en vare der helt specialfremstilles efter kundens ønsker som du beskriver- farve - osv (gravering oplagt=

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)