er der nogen som kan hjælpe mig på mig her, vis en kunde bestiller en specielvare uden for mit sortiment hvordan står jeg som firma vis kunden ønsker at fortryde sit køb.
Her tænker jeg på det er en vare som der bestilles efter aftale på skrift fra en kunde, det er ikke en vare jeg normalt føre i mit udvalg og chancen for den sælges til anden kunde ville være meget minimalt.
1. kan kunden bruge fortrydelsesretten ved køb og kræve pengen retur.
2. hvordan formulere dette i ens handles betingelser på webshoppen. - er det bare at tilføje Specielvare der er særligt bestilt/hjemskaffet til kunden ikke kan fortrydes ?
Hovedregler ved forbrugersalg online er at der ikke må afviges fra fortrydelsesret med mindre varen er special fremstillet. At man ikke har den på lager, ikke normalt sælger den - ikke har likviditet osv er ikke nok til at afvige fra 14 dgs fortrydelse, så hvis man ikke tør tage den chance, så skal man takke nej
Er det en alm vare der ikke speicialfremstilles i farve mål osv må der ikke fraviges bare ved at den ikke er del af sortiment i B2C onlinehandler
Ellers kunne dropshipping firmaer jo skrive de ikke havde varen på lager - og den blev bestilt til hver ordre specielt
vh john Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Vi snakker om at det både er online og i min butik da jeg er en niche butik med fluefiskeri
fortrydelsesret og retur er alene for online handel - og ja - du kan ikke undgå det ved online hvis ikke det er en vare der helt specialfremstilles efter kundens ønsker som du beskriver- farve - osv (gravering oplagt=
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER