N0name |
Det er som regel integreret i de fleste løsninger der findes på markedet.
Debat
N0name |
|
Det er som regel integreret i de fleste løsninger der findes på markedet. |
|
1. Som udgangspunkt skal du jo ind og godkende dine ordre, fordi du først må trække pengene når du sender varen. Men i custom løsninger kan man vel godt udvikle sig frem til noget. Hvis det f.eks. er downloads eller andet der leveres med det samme. 2. Hos MarketIT bruger vi Scannet Webshop og der får vi transaktionsnummeret fra shoppen med på vores kontoudtog fra banken og kan derfor se hvilke ordre der er gået igennem. Skriv endelig hvis der er andet du vil vide. |
|
Hej Der er utrolig mange ting, som man skal tage højde for før man etablerer en e-handelsløsning. De tekniske del er absolut den nemmeste da der i dag findes systemer der er lige til at tage ned fra hylden hvis det var det man ville. Men det absolute sværeste opgave i forbindelse med e-handel er at få succes med salget og du vil snart opdage at alt alt for mange fokusere på teknikken istedet salget, markedsføring osv.. Men nok om det. Spørgsmål 1: Det er nødvendigvis ikke det første skridt i processen, men ja, at vælge en selve webshop eller CMS (med betalingsmodul) til at starte med der der en del der har gjort, og en webshop kan fås i mange afskygninger, osCommerce er blot en af den. Spørgsmål 2: Betalingsløsning kan også fås mange steder og hos foreksempel Dandomain, DynamicWeb, Scannet osv. mener jeg at du kan vælge mellem deres egen eller en ekstern udbyder som f.eks. DiBS, PBS osv.
|
|
Mange tak for jeres svar og personlige erfaringer. Jeg er ude efter et system, der er så automatisk som muligt, da jeg af natur er doven - vil hellere bruge tiden på kundepleje og markedsføring. Henning Wraae >> Lyder til at de fleste systemer kræver manuel godkendelse af ordre og transaktion, hvilket vel er meget godt; så er man sikker på at varen virkelig findes på lager og lign. Har snuset til E-pusher som ligner en bog med noget på hjertet, så må nok hellere sætte mig ned med den. Har tidligere læst noget fra en amerikaner som jeg ikke kan huske navnet på, men mere viden skader aldrig.
Med venlig hilsen |
De webshops jeg leverer kræver ikke manuel godkendelse af ordre - dog skal du ind og "hæve" pengene hos betalingsgatewayen når du har afsendt varen, men man kan også godt lave automatisk capture men man slipper jo ikke uden om at skulle sende varen og opdatere ordrestatus m. evt. track n' trace kode, med mindre det er salg til digital download så kan det hele klares automatisk. |
|
Hej Hr. NOname, Betalingsgateway: Der kender jeg mange som har gode erfaringer med Freepay.dk og Fribetaling.dk |
|
Webname >> Tak for orienteringen som hermed er noteret.
Findes der virkeligen ikke et system/løsning, hvor et knap tryk er nok? Med venlig hilsen |