Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af ejendomsselskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Brøndby
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg er fast besluttet på at begynde at opkøbe huse for at i standsætte og leje ud..

Som jeg har forstået det er det smartest at jeg etablere et Holding med et aps som ejer husene. 

Kan pengene så stå og vokse sig store nok i mit aps til at jeg kan købe næste hus for disse? og så videre.

er det korrekt forstået at dette kun kræver at jeg betaler selskabsskat så længe pengene bliver brugt internt i virksomheden til at vokse? 

eller skal der både betales skat af lejeindtægterne og selskabsskat? 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
eller skal der både betales skat af lejeindtægterne og selskabsskat? 

Du skal betale selskabsskat af selskabets overskud. Dvs. lejeindtægt - udgifter. Du skal ikke betale ejendomsværdiskat ved erhverv. 

Holding er en god idé hvis du tænker at sælge en andel af, eller hele driftsselskabet på et tidspunkt.

Fra Brøndby
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Nicolai.

Er det er rigtig forstået at så længe pengene bliver i selskabet så er det kun de 22% jeg skal betale i skat? Så regnskabet er så simpelt som hvis jeg opkræver 10.000 kr i leje indtægter så betaler jeg 2200 i skat og resten kan virksomheden bruge som den nu har behov for?

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Hvis du har en lejeindtægt på 10.000 kr., så skal du trække dine driftsudgifter fra dette beløb. Lad os bare sige, at du har udgifter for 4.000 kr. Så bliver dit regnestykke, når det er sat helt firkantet op, således:

Indtægt: 10.000 kr minus Udgifter: 4.000 kr. = Bruttooverskud på 6.000 kr. Heraf betales 22% i selskabsskat = 1.320 kr.

Bruttooverskud minus selskabsskat = Nettooverskud på 4.680 kr.

Mvh. Kasper

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)