Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og er i tvivl om, hvordan det forholder sig, hvis jeg har et overskud.

Er ethvert overskud i virksomheden automatisk mit eget overskud, som jeg skal betale skat af?

Eller kan jeg nøjes med at udbetale en bestemt del af overskuddet til mig selv som løn, som skal beskattes personligt og lade resten stå i virksomheden, når det er en enkeltmandsvirksomed...? 

På forhånd tak.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Butik Nørrebro:
Er ethvert overskud i virksomheden automatisk mit eget overskud, som jeg skal betale skat af?

Ja og naturligvis skal du betale skat af overskuddet.

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Butik Nørrebro:

Hej aminoer

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og er i tvivl om, hvordan det forholder sig, hvis jeg har et overskud.

Er ethvert overskud i virksomheden automatisk mit eget overskud, som jeg skal betale skat af?

Eller kan jeg nøjes med at udbetale en bestemt del af overskuddet til mig selv som løn, som skal beskattes personligt og lade resten stå i virksomheden, når det er en enkeltmandsvirksomed...? 

På forhånd tak.

som alm personbeskattet enkeltmands er der skat af alt overskud - du kan dog benytte VSO og dermed betale en acontoskat på 22% af den del du ikke hæver - og så normal personskat af det du hæver. Det giver ikke mening hvis ikke der er en god grund f.eks at du betaler topskat eller skal i SU ly

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

Overvej også min letlæste e-bog eller paperback Personlig virksomhed som link - den har meget mere om skat, moms og andet vigtigt for en der driver personlig virksomhed

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)