Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skille sig ud

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra kbh s
Tilmeldt 18. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går med tankerne om at starte et formidlingsfirma som formidler kontakt mellem udenlandske tandlæger og danskere, problemet er bare at der findes mange som gør det, så hvis der er nogen som har en god ide til hvordan man skal skille sig ud fra konkurrenterne ville jeg blive glad hvis i ville dele det med mig Smile

Hilsen

Kira.

Øens vinduespolering og rengøring Kvalitet - miljø - flesibilitet 23 64 40 40
Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 21:03

Uha Kira....det er ikke en nem én....

Først og fremmest....kan du noget som ingen andre kan? Har du specielle kontakter? Andet som du kan bruge af kompetencer, midler m.m. der kunne styrke din position? Ikke fordi du i første omgang skal bruge det til noget, men så har du det afklaret..

Herefter er det du spørger efter jo faktisk en strategi...eller forretningsgrundlag....mission om man vil...

Og der er RIGTIG mange tilgange til at udvikle denne....den kan både komme fra nogle specielle styrker som dit firma kan besidde og det kan komme af muligheder i markedet som ingen andre lige har set....det kræver dog en forståelse af både dig og markedet som du virkelig har brug for.

HVIS du har en baggrund for at etablere dette firma tror jeg du sagtens kan finde masser af skæve muligheder for at skabe en "skarp profil", som kunderne ville kunne huske dit firma for.....HUSK på at hvis du bare minder om de andre vil kunderne altid have "mere for mindre" og så bliver forretningen mindre og mindre lukrativ....

Nåja, men jeg ved intet om dette marked så mit indlæg bør blot ses som inspiration til hvad jeg mener du kan kaste dig ud i....

Mvh. Tobias

Ps...jeg er sikker på at du kunne få rigtig meget gavn af at læse "Blue Ocean Strategy" af Maubourgne og Kim. Du ville kunne blive inspireret over den meget ligetil og pragmatiske fremgangsmåde de benytter....men det kræver et benarbejde at benytte deres værktøjer...men mon ikke det er værd for at finde et godt og sundt grundlag for din virksomhed. Held og lykke.

Fra kbh s
Tilmeldt 18. Jul 07
Skrevet kl. 15:21

Hej Tobias.

Tak for dit svar.

Ja jeg giver dig ret i at man skal have noget specielt og skille sig ud fra sine konkurrenter. Mht. til mit netværk har jeg en uddannelse indenfor servicebranchen og har nogle gode kontakter som kan blive relevante. Jeg kunne bare godt tænke mog at komme med noget helt anderledes så jeg kan skille mig ud, jeg kan ikke lige sætte fingeren på hvad det skulle være på nuværende tidspunkt, men det kan jo være at der kommer nogle gode idder hen af vejen Smile

Med venlig hilsen

Kira.

Fra København
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:54

Et lidt plat indskud til debatten, men kunne ikke lade være:

Skriv at du er lige den tand bedre end konkurrenterne:)

DET fanger da!  

Fra kbh s
Tilmeldt 18. Jul 07
Skrevet kl. 14:10

Hej Kasper.

ja det er faktisk meget god, kunne ikke lade være med at grine da jeg læste den, så kan forestille mig at den ville have en fin effekt :-)

Med venlig hilsen

Kira.

Fra København
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:38

Ja, differentiering kan jo være mange ting ikke:)

Men held og lykke med projektet!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)