Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udbetaling feriepenge

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej nu har jeg lige et sprøgsmål i forbindelse med udbetalingen af ferie penge som jo beregnes til 12.5% af optjente løn fra 1.5.xxxx til 30.4.xxxx
det komende år skal lige siges her jeg har startet som selvstændig for 1årsiden og har kun som ansat mig selv opført i Virk og Skat som ansat medarbejder.
Nu har jeg ikke opgivet nogen afløning til mig selv seneste år og haft en meget lav omsætning hvordan kan jeg så angive en udbetaling af feriepenge til mig selv som må være berettiget men uden af skulle måske betale skat vis der opgives en afløning i optjente år.
Spørgsmål kommer man til betale noget ekstra i skat måsk værdien af de optjente afløning de forgående år..? eller kan jeg blot opgive og udskrive et feriebevis til mig selv til udbetling på en xxx kr.- selvom der ikke er meddelt Skat en afløning i det forgående år..? alså til mig selv for det arbejde og den indsats som jeg har udført selv dog ikke meddelt nogen værdi til skat pag meget lav omsætning arbejder med få gang i et hjemmebaseret firma nu.
Hvordan gør jeg nu..? og hvad siger loven på området

Mvh
Lassen P
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke helt let at forstå - men jeg fornemmer du må være personlig virksomhed og der kan man ikke operere med hverken løn eller feriepenge uden VSO. Er du i selskabsform ja så KAN du betale feriepenge som 12,5% af lønnen. Ved ikke helt hvad du sigter på med skat, men feriepenge er jo skattepligtige helt som al anden løn - både for ejer og ansatte - så uanset hvad vil du jo skulle indberette det som løn til skat og betale skat - så om du kalder det feriepenge eller løn er vel ligemeget sådan som du beskriver det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret skal da lige oplyse at det er registeret som enkeltmansvirksomhed og har derfor ikke opgivet nogen lønregnskab til Skat
I for foregående år 2017-2018 pag som tidligere nævnt.
Men skal der ændres noget..? I selvskabsform og det værdigrundlag som jeg så nu vil udskrive et feriebevis til mig selv på.


Mvh
Lassen P
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

lassenP:
Tak for svaret skal da lige oplyse at det er registeret som enkeltmansvirksomhed og har derfor ikke opgivet nogen lønregnskab til Skat
I for foregående år 2017-2018 pag som tidligere nævnt.
Men skal der ændres noget..? I selvskabsform og det værdigrundlag som jeg så nu vil udskrive et feriebevis til mig selv på.


Mvh
Lassen P

forstår stadigt ikke helt - Baseret på tiden som enkeltmands er der så ikke noget der hedder feriepenge som du beskriver det

Hvis du nu har selskab - så KAN du afsætte feriepenge til dig selv som 12,5% af din løn  som er den løn du så har indberettet til skat og ellers ikke - og hvad er det du vil vinde ved det hvis ikke det er en afsættelse - for feriepenge og løn har da helt samme skatte% så om du tager løn eller feriepenge er samme ting for ejeren

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan kan jeg få VSO eller virksomhedsordningen er der noget specielt eller skal man bruge revisorer..? eller kan jeg selv..?

Mvh
Lassen P
Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg lige et spørgsmål til det med afsættelse..? og om betingelser der ligger idet

Mvh
Lassen P
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

lassenP:
Hvordan kan jeg få VSO eller virksomhedsordningen er der noget specielt eller skal man bruge revisorer..? eller kan jeg selv..?

Mvh
Lassen P

nej det tror jeg ikke du kan - bestemt ikke - og det hjælper vel heller ikke her umiddelbart overhovedet - der VSO kan gøre betydning er aconto skat hvis du IKKE hæver løn og det er jo slet ikke aktuelt her - men HAR man noget man kunne kalde løn så ville det være i VSO - ikke som løn men skattemæssigt som var det løn - og der er intet at spare for dig u 

Gå til en revisor - også om det med afsætte hvis du driver i selskabsform ellers glem afsætte feriepenge

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hjælp til alle under alle omstændigheder.

Hvis du har brug for økonomisk hjælp, for at genopbygge dit liv, søger du et lån for enten at genoplive dine aktiviteter, for at realisere et projekt eller at købe en lejlighed eller anden ejendom, men du er forbudt bank eller din fil blev afvist ved banken. Ikke mere bekymringer, tøv ikke med at kontakte Global Finance. Global Finance er en institution, der laver lån til personer under 72H
Email: gfinancebox@gmail.com
NB: Tak fordi du deler meddelelsen for at hjælpe dem i nød ...
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)