Jeg er igang med et lille projekt med en webshop til studerende, men har så fundet ud af at jeg evt også kan sælge mine produkter til folkeskoler og gymnasier, men køber de kun ind via SKI leverandører, eller kan man bare sende dem et katalog/salgsbrev med nogle tilbud og på den måde komme inden for i varmen?
Ja det gør de meget, en af mine kunder sælger også en del til institutioner, men de er dog ikke SKI leverandør. Vi har snakket om at skulle arbejde mod at de blev det, men det laves kun nye aftaler på deres område hver 4. år.
SKI foreslog i mellemtiden at man f.eks. brugte Udbudvagten til at overvåge udbud indenfor ens produkt område. Så kan du stadig byde på opgaverne og nok også vinde nogen af dem, uden at være SKI leverandør.
Så skal du heller ikke af med noget af din omsætning til SKI, som man skal hvis man er leverandør til dem.
nu er det sådan så de produkter jeg sælger ofte ikke kommer op i mange 1000 kr prsalg, så derfor tror jeg ikke de kommer i udbud, der er vist en minimumsgrænse før det er nødvendigt?
Jo, altså der er jo en grænse for hvornår det kan betale sig at lave et udbud. Har spurgt lidt ind til det hos min kunde og de siger de har meget nytte af at kende de ansvarlige medarbejdere på institutionerne, der igennem for de mange a de der "hurtige" handler.
Men det er så ikke lige til at opnå denne form for kendskab desværre. Men du skal ud med noget målrettet markedsføring med denne gruppe, evt. gå ud og bank på nogle døre i lokal området og se hvad de siger der.