Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken fagforening når man både er selvstændig og ansat?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

 I nogle år har jeg været selvstændig havemand med enkeltmandsvirksomhed og i samme periode haft deltidsansættelse som vicevært i ejendommen hvor jeg bor. Tidligere følte jeg ikke et behov for at stå i en fagforening, men det er ved at ændre sig. (Måske er det alderen..:).

kan I råde omkring hvilken type fagforening jeg skal vælge - en for selvstændige eller en for ansatte?

Spiller det nogen rolle?

Kan jeg fx få juridisk hjælp og råd i mit faste lønmodtagerjob som vicevært, hvis jeg står i et forbund for selvstændige?

Med venlig hilsen

Kenneth Hermansen, Nørrebro.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du kan sagtens kombinere - ofte i DANA , ASE eller lignende - no problemos  Personligt oplever jeg desværre ASE som meget ringe til at besvare mails o.l så herfra nok Dana som råd

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Du skal have mange tak for svaret.

jeg har kigget på både ASE, Dana og overvejer fortsat ... men tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad forventer du af din fagforening?

De "gule" fagforeninger er de billigste og der er så ikke politik indblandet i dem, men hvis det du søger er et sikkerhedsnet hvis det ene af "dine to ben" falder væk så er det utrolig vigtigt at du finder ud af hvordan din fagforening evt ser på selvstændig bibeskæftigelse - ASE/DANA har ry for at være ekstremt firkantede (da de sikkert har set mere svindel end de andre på det område) medens journalister, forfattere, kunstnere ... nyder langt større friheder fra deres fagforeninger.

Reglerne på området er sådan at en stringent fortolkning betyder at selvstændig bibeskæftigelse er umulig, da der ikke findes en situation hvor du ikke en eneste gang på et år er tvunget til at lave noget i dagstimerne.

Fortolkningerne i den enkelte fagforening afgør om du har nogen som helst fordel af at være medlem.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)