Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af idé

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 05:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i øjeblikket lang tids sygemeldt (PTSD) pengene er små og jeg har brug for at sadle mit liv om for at blive rask. Men til det har man jo brug for penge....

Jeg har fået en idé til en gadget, hvor jeg ville lave en prototype med min søn (programmør). Men han læser stadig videre ved siden af arbejdet og har ikke tid.

Jeg tænker derfor på at sælge ideen. Men hvorledes sikrer man sig, at de ikke blot selv påstår, at de har fået ideen?


Er der andet, jeg skal være opmærksom på?

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 06:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan udarbejde en NDA, men den skal være meget specifik, så den ikke begrænser den anden parts fremadrettede muligheder for at deltage i ligende projekter. Ellers får du ikke nogen til at skrive under.

Du kan finde skabeloner via google.

Du kan måske også få hjælp via https://opfind.nu/ 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Evt. kunne du sælge en halvpart og være med i projektet efterfølgende.

At sælge en ide som ikke er ført ud i livet og hvor det ikke har vist sig om den er bæredygtig, er ikke meget værd.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Laila Karlskov:

Jeg er i øjeblikket lang tids sygemeldt (PTSD) pengene er små og jeg har brug for at sadle mit liv om for at blive rask. Men til det har man jo brug for penge....

Jeg har fået en idé til en gadget, hvor jeg ville lave en prototype med min søn (programmør). Men han læser stadig videre ved siden af arbejdet og har ikke tid.

Jeg tænker derfor på at sælge ideen. Men hvorledes sikrer man sig, at de ikke blot selv påstår, at de har fået ideen?


Er der andet, jeg skal være opmærksom på?

Du er langtidssygemeldt og balancerer på kanten af en selvstændig indtægt - jeg vil sige du er “på tynd is” i forhold til risikoen for kommunen vil stille spørgsmålet - er du reelt igang med at drive selvstændig virksomhed.

 

Jeg kan ikke sige om du gerne må eller ikke må i forhold til dine sygedagpenge - vil bare sige du skal passe på med at det ikke bliver mere end “bare” sælge idéen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)