Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beregning af afkast og lejeindtægt, når man køber hus i Østjylland i et Holding selskab.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg vil lige spørge her først inden jeg spørger min revisor.

Jeg overvejer at købe huse og leje dem ud i Østjylland i mit Holding Selskab. Pris: 2.100.000 og udbetaling 110.000 blandt andet.

Salgsopstillingerne har ikke angivet afkast og lejeindtægt, da der ikke følger lejere med.

Findes der en formel for hvordan jeg selv kan beregne dette?

Eller kan nogle af jer hjælpe mig med at finde dette? Nybolig informerer ikke om dette.

Venlig hilsen

Sabrina

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 10:01

Hent en salgsopstilling fra f.eks. Oline og se, hvordan de har lavet afkastsberegning og ikke mindst, hvilke driftsudgifter de har med.

Tilmeldt 19. Jun 12
Skrevet kl. 12:43

Hej med dig!

Hvor er det fedt!

Tusind tak!

Tilmeldt 19. Jun 12
Skrevet kl. 12:49

Jeg vil gerne lige høre dig om følgende så:

Dit link likende til Ejendomstorvet og jeg fandt en salgsopstilling af 3 lejligheder til samlet pris af 1.150.000

Pris/m²

8.042 kr.

Afkast

6,18 %

Årlig lejeindtægt

109.200 kr.

Årlig lejeindtægt pr. m²

763 kr.

Årlige driftsudgifter

37.541 kr.

Årlige driftsudgifter pr. m²

263 kr.

Lejefaktor

10,5

Skal de årlige driftsudgifter fratrækkes den årlige lejeindtægt før jeg har min indtægt?

ejerforeningsbidrag på kr. 22.438 er også nævnt - skal det også fratrækkes den årlige leje før jeg har min indtægt?

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 611
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 20:28

Hvis du trækker alle årlige udgifter fra alle årlige indtægter og har betalt ejendommen kontant, er det beløb som fremkommer, det årlige afkast.

Herefter er det nemt at se hvor mange % af den indskudte kapital der er tale om.

Hvis du ikke betaler kontant, er regnestykket et andet.

Når du ser at en ejendomsmægler oplyser det årlige afkast er det normalt altid den procent overskuddet udgør af den kontante købesum.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 20:48

For at regne dit afkast ud må du lave en opstilling med alle dine indtægter - fx. husleje, garageleje, landbrugsstøtte og hvad der ellers måtte være af indtægter ved, at du ejer ejendommen. 

Herfra skal du trække alle udgifter. Er der en ejerforening, der årligt koster 22.438, så trækker du det fra, sammen med ejendomsskatter, renovation (skal udlejer betale), evt. udgifter til vand, el og varme, som lejer ikke betaler, udvendig vedligeholdelse, og hvad der ellers måtte være af udgifter på ejendommen - det varierer jo meget fra ejendom til ejendom.

Regnestykket kunne fx se sådan ud - udregnet for et helt år:

Husleje kr. 180.000

Ejerforening kr. -22.438
Renovation kr. -4.000
Forsikring kr. -5.000
Vedligehold kr. -10.000
Vand- og varmeregnskabsudarbejdelse kr. -4.000
Ejendomsskatter kr. -4.000

Driftsresultat kr. 130.562

Dit afkast på et hus til 2.100.000 er så 6,2% (130562 / 2100000 * 100)
Det er så beregnet på en måde som kan sammenlignes med den måde, erhvervsejendomsmæglerne regner på. 

Skal du låne nogle penge til købet, så skal du jo trække dine finansieringsomkostninger fra for at kende DIT afkast.

Som note kunne det måske lyde til, at nogen af udgifterne er noget, ejerforeningen afholder? Måske forsikring, vedligeholdelse og ejendomsskat kunne være inkl i de 22.438,- 

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 19. Jun 12
Skrevet kl. 11:35

Hej Mattias.

Mange tak for dit svar og udregning.

For at få det skåret ud i pap, så skal denne udgift, som er angivet i beskrivelsen:

Årlige driftsudgifter

37.541 kr.

også fremgå som udgift oveni under de 6 punkter du har angivet som udgifter, ikke?

Jeg vil være OBS på, om nogen af udgifterne er noget, der er inkluderet i ejerforeningen. God pointe!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere