Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab afleveret af revisor, men denne er forkert. Hvad gør man?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære venner

Min revisor har lige afleveret mit årsregnskab for sidste år uden at jeg fik det tjekket igennem. Ham og jeg er enige om, at han mangler at bogføre nogle vitale dokumenter. Han mener, at det ville være forkert at "hente" det tilbage og rette det til, nu hvor det er indleveret til skat. Har han ret? er det umuligt? Det er ret vigtigt, at mine papirer (fakturaer) er med hvis ikek at jeg skal gå konkurs..as it is

mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57

https://erhvervsstyrelsen.dk/omgoerelse-af-aarsrapport fortæller hvordan og under hvilke betingelser rapporter kan omgøres

Hvorfor mener du at du kan gå konkurs grundet fejlen - er det i forhold til bank kan revisor da givet redegøre for fejlen med det samme så de ikke sidder med det gale regnskab og samme hvis det er specielle kreditorer. Læs hvad der skal til, men er det en revisor ved han vel hvordan man får ny rapport ind (jeg mener den gamle altid også vil ligge der og at det kun er hvis det er af vital interesse for læserne af rapporterne man omgør - ellers kan man rette via skat og mindre rettelse via Egenkapital osv i efterfølgende år
Det er afleveret til erhvervsstyrelsen og ikke til skat (kommer i selvangivelse siden) men det må din revisor være klar over

Hvis du er enkeltmands (altid godt at beskrive helt hvad du er) så er det udvidet selvangivelse der er tale om og den kan ændres uden problem.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 18:00

Kære John

Det hænger sammen med nogle store indkøb af materialer til min virksomhed som jeg har gjort mig, der ikke er blevet bogført. Der er tale om nogle signifikante beløb, som virkelig har stor stor stor betydning for resultatet af mit årsregnskab. Jeg sidder med fakturaerne, men har det ikke bogført, og det kan virkelig knække mig

Mener du, at han  godt kan indhente det afleverede regnskab og korrigere dette?

bedste hilsner

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:37

strangers:

Kære John

Det hænger sammen med nogle store indkøb af materialer til min virksomhed som jeg har gjort mig, der ikke er blevet bogført. Der er tale om nogle signifikante beløb, som virkelig har stor stor stor betydning for resultatet af mit årsregnskab. Jeg sidder med fakturaerne, men har det ikke bogført, og det kan virkelig knække mig

Mener du, at han  godt kan indhente det afleverede regnskab og korrigere dette?

bedste hilsner

ja du kan læse linket som forklarer det - hvis det er groft misvisende det som er indsendt ja så kan det jo direkte vær en pligt. Du skal jo lige huske at hvis ikke materialerne er brugt sidste år - så gør det ingen forskel for så er det jo penge ud af bank men værdi af materialer til helt samme beløb = ændrer intet i regnskabet

Skattemæssigt vil man naturligvis også lave de evt korrektioner der skal være

vh John H

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 18:38

John

strangers:
Det hænger sammen med nogle store indkøb af materialer til min virksomhed som jeg har gjort mig, der ikke er blevet bogført

Tror du ikke trådstarter mener, som du har forklaret i en anden tråd, at varekøb er omkostning ved indkøb?. Hvor du tidligere har forklaret hvordan det hænger sammen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:59

Pythonrap:

John

strangers:
Det hænger sammen med nogle store indkøb af materialer til min virksomhed som jeg har gjort mig, der ikke er blevet bogført

Tror du ikke trådstarter mener, som du har forklaret i en anden tråd, at varekøb er omkostning ved indkøb?. Hvor du tidligere har forklaret hvordan det hænger sammen?

altså store materiale køb f.eks sidst på året og dermed ikke brugt og på lager er jo ikke en omkostning men en lagerværdi ganske som varelager i almindelighed (og her taler vi ikke printerpapir og papirclips men som beskrevet jo nogle åbenbart dyre materialer)
Når fakturaen ikke er bogført så ser det ud som om trådstarter mener der er flere omkostninger og regnskabet dermed forringes og det giver ikke lige mening ved konkurs - men måske menes der lager ikke er opgjort - aner det faktisk ikke

Da trådstarter jo har en revisor der har indberettet, så bør denne jo let kunne afgøre både fradrag eller aktivering formentlig - og nødvendighed/(rimelig i omgørelse af årsrapport

vh John H

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)