Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogføres importmoms i Dinero?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 73
Fra  Josellis ApS Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg er usikker på hvordan importmomsen bogføres i Dinero.

Jeg har ladet mig forstå at jeg skulle oprette en konto.

Denne har jeg valgt med kode 2700 og kaldt importmoms. Er dette rigtigt?

Derefter har jeg oprettet et bilag med beløbet og oprettet en fiktiv kunde jeg har kaldt Skat med bopæl i kina for ikke at få moms på.

Jeg er bange for at det ikke er helt korrekt.

Jeg har brug for en hjælpende hånd. Er der en venlig sjæl der på pædagogisk vis kunne forklare mig den helt rigtige måde at gøre det på? Jeg ville nemlig rigtig gerne aflevere mit regnskab :)

Billige solbriller på billigsolbrille.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Dinero har konti som er forberedt til det - varekøb EU og uden for - og samme med ydelseskøb - og du får dem enten ved at køre kassekladde eller ved at lade leverandøren oprette i det konkrete land

Er det varer fra uden for EU, så får du også altid fra told en opgørelse der viser importmomsen og den vil aldrig være helt den samme som programmet udregner da der tosset nok (næsten) altid er forskel i toldkursen og den kurs du på div tidspunkter betaler. Du skal derfor manuelt korrigere importmoms og modpostere samme på købsmoms så det samlet stemmer med told og ikke med automatikken

JA - det er ikke helt let da Dinero ikke kan vide toldkursen og samme i næsten alle andre programmer. Der er flere fald hvor skat har truet med bod for IKKE at korrigere

Du kunne overveje en online bogholder også?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 73
Fra  Josellis ApS Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay så hvis jeg har forstået det korrekt er det fint at jeg betaler momsen på varekøb uden for EU via seperat konto og derefter laver en modpostering hvor jeg får hele beløbet retur.

Vil regnskabet så ikke passe?

Billige solbriller på billigsolbrille.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du vil bruge dinero korrekt så brug de konti der er beregnet til det ellers kan du ikke bruge deres momsrapport heller- beløbene skal jo fremgå som importmoms uden for EU - erhvervelsesmoms EU og derudover i de korrekt rubrik angivelser som du får i dinero

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)