Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR og moms/skat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange indlæg og input der har været med til at jeg fik modet..

Men har brugt for lidt hjælp nu..
jeg var nødsaget til at få et CVR nr for at kunne indkøbe det tøj jeg har i tankerne at forhandle via web som bi/hygge beskæftigelsen.

Spørgsmålet er så SKAL jeg indberette moms når jeg er CVR registeret ? også selv om jeg sælger for under de 50.... ??
og hvordan med skat (bare for at jeg går alt skåret ud i pap) mine varer er indkøbt i bla Polen

Er pt sygemeldt og skal snart over på dagpenge sats hvordan spiller det ind..??🙈

På forhånd tak 😊
Vh lene

Håber nogle kan give mig et overblik 😊😊

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:41

Du kan have PMV = enkeltmands uden moms forudsat di VED du ikke sælger for mere end 50.000 kr på nogen som helst 12 mdr periode (= du bør seneste registrere moms når du rammer ca 4000 per måned)

Det har så den bagdel at du betaler moms (polsk i dit fald) og hvis du siden skal momsregistreres, så ændres alle dine priser til din kunder opad

Har du sat kryds i moms så skal du momsindberette hver periode uden undtagelse og du skal bogføre med program så dit køb i Polen - hvor du opgiver dit danske momentummer - sker uden moms til dig, men du selv indberetter momsen som en - reverse charge = koster dig ikke noget. Google det eller få hjælp

Du skal uanset hvad føre regnskab = alle indtægter minus de helt konkrete udgifter = resultat som du skal opgive til skat i udvidet selvangivelse

Dagpenge og bibeskæftigelse lempes lidt men ofte vil CVR betyder man entenikke får dagpenge eller kortere periode - det var klogt at tale med dem der skal stå for dine dagpenge hurtigt 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. May 18
Skrevet kl. 09:24

tak for svaret

og er det rigtig forstået at hvis jeg nu ændre min registrering til et PMV så kan jeg ikke handle uden for EU....? eller har det ingen påvirkning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:47

Butikmille:

tak for svaret

og er det rigtig forstået at hvis jeg nu ændre min registrering til et PMV så kan jeg ikke handle uden for EU....? eller har det ingen påvirkning

korrekt det kræver importregistrering/eksport og i PMV må man ikke have pligter af den type - og desuden er det ikke helt ligetil at ændre - du skal have skats godkendelse da du jo kan have haft momsfradrag der skal væk i så fald

vh John H

Tilmeldt 29. May 18
Skrevet kl. 11:41

Bliver rimelig forvirret nu - må man gerne importere fra EU med PVM...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:13

Det må du gerne - det er uden for EU der kræves importregistrering og eksport ditto

Du kan som nævnt sikkert ikke bare uden videre ændre fra moms til PMV

vh John H

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)