Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af gavekort

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde, som vil betale mig 6.000 kr + give et gavekort på 4.000 kr som betaling for en opgave.
Jeg har oprindeligt krævet 9.000 kr for dette, men firmaet siger de kun har budget til at betale 6.000 kr, hvorfor jeg er blevet tilbudt et gavekort på 4.000 kr oveni til deres webshop.

Hvodan pokker forgår det med beskatning af dette gavekort ?

Jeg tænker jeg har en reel værdi af gavekortet på ca. 2.000 kr, da jeg ikke normalt ville købe mange af deres produkter. Giver det overhovedet mening for mig at tage imod dette gavekort ?

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der allerede blevet leveret en vare?
Det siger sig selv at 4000 kr. gavekort ikke har samme værdi som 4000,- udbetalt. Når de siger de kun har budget til at betale 6000,- betyder det højst sandsynligt at de har valgt at ligge de resterende 4000,- et andet sted i budgettet, hvilket vil sige, de har pengene, men de synes din pris er for høj i forhold til produktet.

Mht. beskatning vil jeg lade en kyndig svare :)

Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til at de tilbyder er gavekort oveni er formentlig fordi det ikke koster dem så meget ekstra på den måde. De kører med ret stor fortjeneste på deres produkter.
Nu er det ikke så meget om de har råd til at betale mig mere end de 6.000 kr, men mere om det giver mening for mig at tage imod gavekortet oveni.
Jeg har accepteret de 6.000 kr (så vi er enige om den pris + gavekortet), men er i tvivl om jeg skal tage imod gavekortet oveni eller takke nej til gavekortet pga. beskatning ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gavekortet skal her behandles med den pålydende værdi. så modtager du 6000 kr plus gavekort på 4000 kr skal du fakturer dem opgaven til 10.000 kr. Det er også det beløb som du skal svare moms af.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Gavekortet skal her behandles med den pålydende værdi. så modtager du 6000 kr plus gavekort på 4000 kr skal du fakturer dem opgaven til 10.000 kr. Det er også det beløb som du skal svare moms af.

ja det går ikke i den situation at du foretager selvstændig vurdering at gave kortet har mindre værdi. Spørgsmålet er så, om du får 6.000 hvis du takker nej, men da du jo ikke er vild med varen i shoppen så er svaret jo, at nej det giver ikke meget mening for dig at godkende den alternative betaling - med mindre det er eneste måde du overhovedet får noget på - men at skatte af 10.000 hvis du max mener værdien er 8.000 ialt er jo ikke rart og det er klart, at du kan fastholde hvad I har aftalt fra start - 8.000 kr faktura til betaling

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Whiskey:

Gavekortet skal her behandles med den pålydende værdi. så modtager du 6000 kr plus gavekort på 4000 kr skal du fakturer dem opgaven til 10.000 kr. Det er også det beløb som du skal svare moms af.

ja det går ikke i den situation at du foretager selvstændig vurdering at gave kortet har mindre værdi. Spørgsmålet er så, om du får 6.000 hvis du takker nej, men da du jo ikke er vild med varen i shoppen så er svaret jo, at nej det giver ikke meget mening for dig at godkende den alternative betaling - med mindre det er eneste måde du overhovedet får noget på - men at skatte af 10.000 hvis du max mener værdien er 8.000 ialt er jo ikke rart og det er klart, at du kan fastholde hvad I har aftalt fra start - 8.000 kr faktura til betaling

vh John Hannover

Afhængig af din virksomheds og beskatningsform, skal du også overveje om de 4.000 i gavekort reelt kan udnyttes i virksomheden eller dig privat?

Hvis du er i et selskab eller en persolig virksomhed efter VSO, så bliver du nød til at hive de 4.000 som gavekortet er værd ud som løn og derved personligt svare skat af det.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)